Kanske inte den ultimata sanningen, men så här har jag gjort i nästan 20 år
*Tvätta, vaxa och smörj allt som går att smörja.
*Varmkör och byt olja och filter.
*Tanka FULL tank och tillsätt bränslestabilisator, t.ex. Motorex eller Shell´s version.
*Kör motorn några minuter minst så den blandade soppan når alla utrymmen i förgasarna.
*Om möjligt, palla upp hojen med bägge hjulen i luften. Annars, fyll gärna ett extra kg/cm i däcken.
*Koppla in CTek-laddaren, täck över med ett lakan eler något annat luftigt.
Om hojen skall stå kallt, kan det vara en bra idé att ta in batteriet om man inte är säker på att hålla det fulladdat. Har man en bra laddare är det däremot bättre att förvara batteriet svalt. Glöm inte heller att kolla kylvätskans fryspunkt om du har sådan. Står hojen inte uppallad, kan du gärna flytta den lite varje vecka, så slipper du oroa dig för plattor på däcken, men fall INTE för frestelsen att starta hojen om du inte kan köra den helt varm. Står den fuktigt kan man även gärna sätta plastpåsar på avgasrören och luftfiltret, givetvis medan den fortfarande är lite varm efter sista åkturen. Kromade delar kan gärna smörjas in med lite olja om det är rostrisk.
edit: Har du inte underliggande ramrör på Dragstar? I så fall borde vilken som helst MC-lyft funka. T.ex Julas Artnr: 601009 för 595:-