Vilken Smart-Phone har du? SMC App....

Vilken typ av Smart-Phone har du?

  • iPhone - apple

    Votes: 35 36.8%
  • Android operativsystem

    Votes: 49 51.6%
  • Nokia

    Votes: 8 8.4%
  • Windows / Microsoft

    Votes: 3 3.2%
  • Något annat helvete!!

    Votes: 3 3.2%

  • Total voters
    95

Galne Dansken

Administrator
Personal
Hej,

Vi behöver din hjälp...
Flera medlem, önskar sig en SMC App till sin smart-phone.

Även om vi inte vett om :tomte: han här, kommer till jul - kan vi nog ta för givet att en SMC App hinner vi inte med till julen i år.

Men, det sku vara roligt om vi kanske ku ha en klar när säsongen börjar igen..
I samband med detta är det viktigt för oss att veta lite om vilka telefon typ / platform, som rör sig bland SMC:s alla medlem.

Tacksam om du röster i pollen..

Sedan, är det alldeles utmärkt att lägga bra förslag på innehåll och funktionalitet i tråden..
 
Last edited:

Galne Dansken

Administrator
Personal
Kommer det vara en school del i den oxå?
Så man kan boka ...

En så där enkel har vi nästan klar..

(Men, i det hemliga laboratorium jobbar teknikerna på en App som gör att al ström på hojen bryts och sedan strömmar ut i gas-hantaget - om det finns minsta mätbara impuls på att framhjulet lämnar marken. Dvs piloten kommer släppa gassen direcKt - och en e-rapport skickas till General Chefens skrivbord i tre exemplar. Vartefter det sedan ges personliga sanktioner.. Fast, det blir nog först i version 10, som väntas år 2029).. :p

Skämt åsido - vi har en test funktion, på lite "tråkiga icke Mc relaterade" funktioner, som kör lagom hyfsat vart man via smartphonens web-läsare kan värva nya medlem, ta betalt på plats, kolla SMC konto i bokning systemet, etc.. Lägger med ett skärm dump..

View attachment 4109

Fast det vi har i åtanke med tråden är:

1. Overview typ bestandet av mobiler platform hos SMC medlemmen
2. Bra idéer som kan var genomförbara att ta fram i funktionell app - t. ex. SMC Boken, kart funktioner, etc..
 
Last edited:

Zopilote

New member
Går mot strömmen med en Symbian-lur, men har även en surfplatta med Android, så det skulle i värsta fall funka. (Börjar bli van att det inte finns så mycket appar till N8:an)
 

Jåke

New member
Helt klart vanligast är ju iOS och Android. Sen trillar nog Symbian och Windows in på efterkälken lite. Många gör bara till de två största, tyvärr. Men det beror nog lite på ambitioner och framförallt budget.

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
 

tersan

New member
Jag svarade Nokia, fast.... det är ett telefonmärke, som finns med olika operativsystem. Min har Symbian.
 

Carnivore

New member
Några funktioner jag tror kan vara uppskattade är:

SMC-Rabatter - Sökbart både med namn men också GPS lokalisering.
MC-vägar - Sökning med både namn men också GPS lokalisering.
SMC-School - Anmälning och koll av sitt konto.

Vad gäller vilka lurar som skall stödjas så ser jag det som iOS, Android och Windows Phone. Det är de tre stora spelarna som räknas i dagsläget.
 

Carnivore

New member
Vad gäller betalning för t.ex. kurser så tycker jag det vore intressant för SMC att kolla på iZettle.
 

tersan

New member
Symbian är i det närmaste död.
Det var väl lite att ta i... det kommer fortfarande uppdateringar, och nyutveckling av appar sker också. Fast med tanke på att Nokia själva har börjat gå över till andra operativsystem så är det knappast ekonomiskt försvarbart av SMC att utveckla appar för nåt annat än Android och Windows (det där iOS vet jag inte vad det är...).
 

Carnivore

New member
Det var väl lite att ta i... det kommer fortfarande uppdateringar, och nyutveckling av appar sker också. Fast med tanke på att Nokia själva har börjat gå över till andra operativsystem så är det knappast ekonomiskt försvarbart av SMC att utveckla appar för nåt annat än Android och Windows (det där iOS vet jag inte vad det är...).

Tycker det var en underdrift av Druid att skriva "närmaste".
Nokia själva har helt gått ifrån Symbian, de har lagt ned det helt och hållet och de "fixar" som kommit/kommer är det absolut sista.
Nokia har själva sagt att de fokuserar 100% på Windows Phone nu.

Sen vad gäller iOS... dvs iPhone/iPod Touch/iPad så är det ganska utbrett med över 100miljoner användare och har både första och andra placeringen på mest sålda mobiler hos Telia.
 

gundj

New member
Android i telefonen och iOS i plattan.
Beroende på vilken funktionalitet appen ska ge så är kanske telefonvariant att föredra.
Rabatter och förmåner och aktivitetskalender känns väl viktigast.
 

@nderz

New member
Tycker det var en underdrift av Druid att skriva "närmaste".
Nokia själva har helt gått ifrån Symbian, de har lagt ned det helt och hållet och de "fixar" som kommit/kommer är det absolut sista.
Nokia har själva sagt att de fokuserar 100% på Windows Phone nu.

Sen vad gäller iOS... dvs iPhone/iPod Touch/iPad så är det ganska utbrett med över 100miljoner användare och har både första och andra placeringen på mest sålda mobiler hos Telia.

Förvisso säkert helt rätt, men det är inte alla som hoppar på det senaste. Jag tror att vi är ganska många som fortfarande lever i Symbian-världen. Jag gör det på grund av att det företag jag jobbar åt har som policy att bara erbjuda telefoner från 2 olika tillverkare, Nokia och Ericsson. Den enda smartphone som erbjuds är Nokia E7, därmed blir jag kvar i den världen oavsett om jag vill eller inte så länge ingen ny telefon erbjuds via jobbet.
 

Bansaie

New member
Har en sån där iFåne från jobbet, och det var det jag även kryssade ovan, men den är så nerlåst så jag får nog inte in nån SMC-app på den. Får bara installera av företaget godkända appar.

Skulle jag köpa en privat skulle det nog bli en R2D2 (anderoid)
 
Top