Vilken MC-tidning läser du helst?

Nyteknik

New member
Själv har jag ingen favorittidning utan är en sporadisk lösnummerköpare. Det vore intressant att veta vad andra tycker. Läser ni helst Bike, Allt Om MC, MC-Folket, MC-Nytt, Motorrad eller vad?

Hej förresten! Mitt första inlägg i forumet. :)

Esquire

New member
Jag är en motorcykeltidningsmissbrukare. Så därför läser jag nästan alla tidningar som kommer ut på svenska, även om jag försöker skära ner lite nu.

De två tidningar som jag brukar se fram emot att köpa den dag nästa nummer dyker upp i butikerna är MCM och Bomber Magazine. Helt enkelt mycket bra tidningar.

Bike och MC-Nytt känns inte som att de tillför särskilt mycket, även om de numera inte är raka kopior av varandra och MC-Nytt det senare året har förbättrats en hel del.

Allt Om MC och MC Guiden faller mig inte alls i smaken.

Classic Bike är en bra tidning, om man har intresse av att läsa om klassiker upprenoverade till "knullputs deluxe".

Big Twin kräver ett trångsynt intresse för moppar från Milwaukee för att man ska uppskatta den. Även om man har det så kan den bli lite tråkig då allt för mycket handlar om kromade katalogdelar och fransar. Inget vidare bra är den heller.

ScanBike är tidningen för alla som kör H-D och är med i en skinnvästklubb. Min spontana åsikt om den tidningen är att den är ren dynga. Många dåliga foton, minst sagt skiftande kvalitét på texterna och en layout som ibland verkar vara hämtad från din lokala skoltidning. Dessutom så handlar det en hel del om "bikerkulturen" med ölhävarfester och halvnakna flickor.

Sveriges Motorcyklisters tidning MC-Folket då? Jodå, helt okej. Men att säga att det är en MC-tidning är kanske inte helt rätt. Det är mycket om SMCs aktiviteter och om trafiksäkerhet, vilket jag tycker är bra. Dessutom så är det en stor fördel att den följer med gratis med medlemskapet.

Marie

Banned
Helst ingen alls.
Jag tycker om att KÖRA mc, men jag finner inte minsta nöje i att läsa om mc.

Galne Dansken

Administrator
Personal
Det är lite svårt att köra mc och sitta på dass samtidigt...

Hmm - Det finns nog en dam i Skåne som har en lösning på såna banaliteter :D
26278533_3479df1825_m.jpg

Marie

Banned
Det är lite svårt att köra mc och sitta på dass samtidigt...

Jag förstår inte vad mc-körningen och mc-tidningsläsandet har med toalettbesöken att göra? :confused:

Fast det bästa man kan ha mc-tidningar till är väl som reservmateriel när wc-papperet tagit slut. Men för den användningen behöver man ju gudskelov inte läsa dem.

xyx

New member
Jag förstår inte vad mc-körningen och mc-tidningsläsandet har med toalettbesöken att göra? :confused:

Fast det bästa man kan ha mc-tidningar till är väl som reservmateriel när wc-papperet tagit slut. Men för den användningen behöver man ju gudskelov inte läsa dem.

troll.jpg

Och som svar på frågan:
Performance Bikes, Bike UK och TWO.

De svenska tidningarna ger mig tyvärr inget. Antingen är det bara floskelbingo ala svenska Bike, glid och fransfest eller lite för mycket svenne-banan-ger-fingret-åt-allt-och-alla-medans-han-kör-på-bakhjulet-framför-bikinilandslaget som i Bomber.

En tidning som Performance Bikes fast med lite mer teknikporr vore perfekt.

Ducatista

New member
Själv köper jag inga mc-tidningar alls men kan inte låta bli att smygläsa sambons som ligger på ...ja ni gissade rätt: dasset :D
Det brukar vara Bike, Bomber Magasin, MC-Folket och MC Veteranen.

ceicli

New member
ClassicBike
MCM
Mc-Folket
Trajan (Svenska The Truimph owners M.C.C)

cucciolo (Svenska Ducatiklubben)
Laverita (Svenska Laverdaklubben)

Sedan köper jag lösnummer av de svenska tidningarna när det verkar vara något intressant i dem.

Last edited: