Hej på er!
Vilken av alla SMC:s kurser ger mig den billigare SMC-försäkringen hos Folksam, och vad kostar den kursen?
Jag tänker då på våren 2010 kommande kurser.
Ha det gott!
Mvh: Henke
Det viktiga är att du får godkänt på steg1 och det får du INTE av att gå på förarmöte och försäkringsinfo. Det får du genom att gå hela dagen steg 1, inklusive försäkringsinfo, få godkänt av din instruktör och fylla i utväreringen på nätet. Och då pratar vi om SMC-försäkringen hos Folksam. Senare, när det är dags att förnya för att förlänga försäkringen, är det försäkringsinfon som blir viktigare, eftersom du antagligen befinner dig lite uppåt i utbildningsstegen om du fortsatt köra kurs.Det beror väl lite på vad det är för cykel du kör - umm, rakt ur minnet så är väl klass 7 och nedåt...så räcker det med bkk på kartbana?
För allt ovanför krävs kurs på storbana (och det är steg 1, endagskurs som krävs, det viktiga är försäkringsinfon som alltid körs direkt efter förarmötet mer eller mindre).
/J
Det viktiga är att du får godkänt på steg1 och det får du INTE av att gå på förarmöte och försäkringsinfo. Det får du genom att gå hela dagen steg 1, inklusive försäkringsinfo, få godkänt av din instruktör och fylla i utväreringen på nätet. Och då pratar vi om SMC-försäkringen hos Folksam. Senare, när det är dags att förnya för att förlänga försäkringen, är det försäkringsinfon som blir viktigare, eftersom du antagligen befinner dig lite uppåt i utbildningsstegen om du fortsatt köra kurs.
Huruvida det går att få försäkringen genom att köra gokartbana, det ska jag låta vara osagt, för det kan ha beslutats om det, men det borde i så fall vara för klass 6-hojar och nedåt.
Hej på er!
Vilken av alla SMC:s kurser ger mig den billigare SMC-försäkringen hos Folksam, och vad kostar den kursen?
Jag tänker då på våren 2010 kommande kurser.
Ha det gott!
Mvh: Henke
Tackar för alla svar =)
En heldags utbildning låter bra. Hojen som jag införskaffar till våren ligger i premiklass 11, så det får bli en sporthojskurs.
1600kr kan absolut tänka mig att lägga upp för detta. Här finns ju bara vinnare !
Man får:
* Lära sig köra sporthoj på basic stadiet, misstänker jag.
* Får bra premie på Folksam.
* Kul att köra
* Träffa lite ny "buddies"
* Osv =)
Tackar för alla svar =)
En heldags utbildning låter bra. Hojen som jag införskaffar till våren ligger i premiklass 11, så det får bli en sporthojskurs.
1600kr kan absolut tänka mig att lägga upp för detta. Här finns ju bara vinnare !
Man får:
* Lära sig köra sporthoj på basic stadiet, misstänker jag.
* Får bra premie på Folksam.
* Kul att köra
* Träffa lite ny "buddies"
* Osv =)
En varning dock; bankörning är starkt beroendeframkallande