Vilken bana?

Marhx

New member
Det är kanske en riktig blåbärsfråga detta.
Men jag funderar på vilken bana man borde åka till för en broms och kurvkurs.
Eftersom jag bor i Stockholm är det inte sååå stor skillnad på avståndet till Linköping eller Gelleråsen.
Då kan man ju fråga sig om det är någon avgörande skillnad på banorna som gör att man skulle välja den ena eller andra.

Sedan förefaller det som om kursprogrammet håller på mycket längre på Gelleråsen.
Finns det någon vettig förklaring till det? Är det inte samma kursupplägg?
Finns det något som motiverar att vara på plats 07.00 på Gelleråsen i stället för 08.00 i Linköping?

Bengt Allevad

New member
Men jag funderar på vilken bana man borde åka till för en broms och kurvkurs.
Eftersom jag bor i Stockholm är det inte sååå stor skillnad på avståndet till Linköping eller Gelleråsen.

Om det är första gången du skall deltaga i en BKK-kurs spelar det ingen större roll vilken bana du väljer. Välj det som känns bekvämast.

Däremot med tiden blir det givetvis att man har vissa banor man föredrar framför andra.

För min del står Gelleråsen och Kinnekulle högst på listan men jag kör gärna på Sviestad och Mittsverige och ........

Glöm inte heller, när du nu bor i Stockholm att våra gokartbanor Tuvängen och Rörken är väldigt roliga att köra på.
Rörken varje måndag f. o. m första måndagen i maj
Tuvängen varannan lördag f.o m lördagen den 17 maj

Din fråga om klockslag är betingat av att olika banor har olika öppettider mycket p.g.a olika lokala bullerbestämmelser.

Hasse

New member
buller och buller

Ja det är lite intressant att stå i depån på Swiesta och samtala
när det kommer ett stridsflygplan ned dånande över trädtopparna. Det är så att det vibrerar :eek: i bröstet . Att höra något då är omöjligt förutom bullret förståss.
Men banan rekommenderas varmt.

Om det är första gången du skall deltaga i en BKK-kurs spelar det ingen större roll vilken bana du väljer. Välj det som känns bekvämast.

Däremot med tiden blir det givetvis att man har vissa banor man föredrar framför andra.

För min del står Gelleråsen och Kinnekulle högst på listan men jag kör gärna på Sviestad och Mittsverige och ........

Glöm inte heller, när du nu bor i Stockholm att våra gokartbanor Tuvängen och Rörken är väldigt roliga att köra på.
Rörken varje måndag f. o. m första måndagen i maj
Tuvängen varannan lördag f.o m lördagen den 17 maj

Din fråga om klockslag är betingat av att olika banor har olika öppettider mycket p.g.a olika lokala bullerbestämmelser.