Vilka kör Diavel?

Gearjammer

New member
Sålt min Kawa 650 och ser fram emot våren. Sannolikt att jag köper drömhojen Ducati Diavel och hoppar över mellanstegen.
Du/ni som kör Diavel, PM:a/skriv hur ni upplever den, allt bra men gärna det som upplevs som mindre bra och vilka hojalternativ du valde mellan innan du köpte din Diavel.
 

Geggamoja

New member
Har sett en del ute på vägarna, så du kommer inte vara först. Däremot är det ju långt ifrån en dussinhoj.
 

Robbie

New member
Jag har iallafall provkört den. Det är ju en jättehäftig hoj som är skön att glida runt på. Jag skulle nog säga att känslan att glida runt blir inte mycket bättre än på en Diavel. I min bok iallafall, särskilt med tanke på att den presterar bra rent körmässigt. Nu blev det att jag skaffade en Z1000sx istället pågrund av att man inte kunde få med sig något på hojen med Diavel, i form av bagage alltså. (nu blev det ju inte att jag behöll Z'an iof ska väl tilläggas)

Nu har dom ju iof släppt en touring version, men utseendet är ju kanon (dock, enligt mig, vid en kritisk punkt redan från början...fulsnygg). Men nog tycker jag det väger över mot ful, ful med väskor och ruta. Men det där är ju en smaksak, som man säkert lätt tänker bort när man kör.
 

Gearjammer

New member
Fulsnygg håller jag verkligen med om.
Den är "speciell" och kommer nog vara många år framöver vilket borgar för att man inte kommer tröttna (på utseendet). Sen har jag aldrig haft en italiensk hoj.
Italiensk bil har jag haft och det var ett fiasko, så man får ju hoppas att Ducati kan skruva ihop grejer och få elektronik att funka :)
Glida runt är precis vad jag vill, men kraften vill jag ha på rakor där jag vågar öppna lite. Var inne på en HD Nightrod men Diaveln känns mer rätt. Sneglar lite på BMW K1300R också...
 
Fulsnygg håller jag verkligen med om.
Den är "speciell" och kommer nog vara många år framöver vilket borgar för att man inte kommer tröttna (på utseendet). Sen har jag aldrig haft en italiensk hoj.
Italiensk bil har jag haft och det var ett fiasko, så man får ju hoppas att Ducati kan skruva ihop grejer och få elektronik att funka :)
Glida runt är precis vad jag vill, men kraften vill jag ha på rakor där jag vågar öppna lite. Var inne på en HD Nightrod men Diaveln känns mer rätt. Sneglar lite på BMW K1300R också...

Utseendet är ju upp till betraktaren. Kvaliteten är mer absolut.

Har varit innehavare av två Ducati sedan -07. Bägge har nyinköpts och varit driftsäkra samt i stort sett bara krävt löpande underhåll. Klart bättre än jag vågat hoppas på. Om du vill ha en Diavel så är det bara att köpa om budgeten tillåter. Finns ju en hel del på blocket.

Vad det gäller bilar så kan jag bara säga att jag kör Tyska bilar.:D:D

Lycka till!

/Peter
 

Gearjammer

New member
Då har jag köpt mig Diaveln, det var inte så mycket att tveka på när jag väl såg den i verkligheten.
Väntar otåligt på första vårsolen så man kan köra hem den.
 

Robbie

New member
Okej, haha, bara att gratulera. Jag minns att jag blev lite tagen när jag var och såg den. Och jag kan säga att du kommer inte bli besviken av att köra den heller :)
 

JOP

New member
Recension?

Då har jag köpt mig Diaveln, det var inte så mycket att tveka på när jag väl såg den i verkligheten.
Väntar otåligt på första vårsolen så man kan köra hem den.

Några månader har gått nu av säsongen och väntar på att få läsa hur du haft det med nya kompisen och hur det är att köra den Diaveln...

Johann
 

Gearjammer

New member
Sorry jag inte svarat. Jodå det har blivit 450 mil på Diaveln än så länge och det är en drömhoj, jag ler lika mycket varje gång jag sätter mig på den. Annars kan det vara så med prylar, nyhetens behag o sen vänjer man sig. Men inte i detta fallet. MEN, när jag hämtade den i mars från Beviks så var det första som hände efter 5 min körning... TEMP WARNING. Inte så kul, massa trassel och till slut fick jag termostaten bytt vilket har hjälpt. Sen dog den i bland när man frikopplade, så ännu en resa och så efter ECU uppgradering verkar det vara ur världen också. Så nu är jag helnöjd, men jag var lite skeptisk i början, men som med allt italienskt... det är väl "passione" som gäller före tillförlitlighet :)
 

gundj

New member
Jag vill inte citera mig själv, men du blev ju varnad ;-)
Beträffande fortsatt service och underhåll så föreslår jag att du åker till Arboga och IBC. Fantastiskt bemötande och dom kan sina italienare. Dessutom är det en trevlig runda upp dit o tebax, kaffe brukar man få där, ta med bulle.
 
Top