Du får köra en 250 cc med max 48 HK eller 35 kW på A2 körkort. Är det en MC som väger mindre 175 kg då behöver effekten minskas eftersom den inte får överstiga 0,2 KW / kg. Däremot kommer inte den hojen att godkännas vid förarprovet.
En gammal 400 çc MC från 80 talet bör funka vid förarprovet. Dom har ofta runt 40 HK och är ganska tunga.
A2 klassen innehåller inga begränsningar i cylindervolym. Det är T.ex möjligt att strypa en Ducati Monster 696 / 796 eftersom orginaleffekten är under 95 HK. Vi har även ett flertal glidare på 650- 900 cc som klarar kravet på 35 kW utan strypning.
Då verkar GSX400/Z400/XS400/CB400 2-cyl vara vettiga val att få köra upp på. Frugan är inte så lång och vill ha nåt nätt.
Följdfråga: glidarhoj är utom intresse, men Monstern är trevlig, har vi haft tidigare. Hur stryper man och måste den typas om för dyra pengar? En Monster 600 har 53 hk (om jag minns rätt) och borde vara lätt att få ner till 48 hk men hur bevisa strypningen?
Alphatechnik.de säljer via mc kompaniet i Väring strypsatser till många MC modeller. Tyvärr hittar jag inga 35 kW satser till Ducati Monster 600. Men dom har till flertalet nyare Monster modeller T.ex 695 / 696 / 796 samt s2 r.
Alphatechnik.de säljer via mc kompaniet i Väring strypsatser till många MC modeller. Tyvärr hittar jag inga 35 kW satser till Ducati Monster 600. Men dom har till flertalet nyare Monster modeller T.ex 695 / 696 / 796 samt s2 r.