Videofeedback

powerglide

New member
Undrar hur den här Appen skulle fungera i MC-sammanhang?

Normalt kan man få se en vanlig video på vissa kursdagar (beror på instruktör och utrustning). Men pilar och symboler direkt på videon kan väl aldrig vara fel?

Coach's Eye
TechSmith Corporation
Category: Sports
Updated: 13 Nov 2012
 
Last edited:

Carnivore

New member
Jag har själv kollat på det för att använda på kurserna men det hela blir haltande i att man måste importera filmen till ipaden istället för att spela upp den direkt från minneskortet, det tar ca 10min att importera filmen från ett körpass, alltså försvinner halva teoripasset på importen... sen skall man titta för att kunna sätta dit pilar och hitta det man vill visa... så tyvärr, bra tanke men funkar inte så bra tidsmässigt, inte på iPad i alla fall.
 

Carnivore

New member
Det finns säkert men med Win8 på både telefoner, plattor och datorer så hoppas jag att tillverkare likt Coaches Eye kommer även på den plattformen... även om jag själv föredrar i-prylar. :)

Fast det är klart, hade superduperjättegärna velat kunna spela upp filmer direkt från minneskortet på iPaden... då hade coaches eye varit suveränt. :(
 

micke.r

New member
Det finns ett program som TV Sporten använder, när de exempelvis ritar pilar och linjer i hockeymatcher, lägger två slalomåkare ovanpå varandra osv osv... Testade programmet för några år sedan och det fanns massor med roliga funktioner som skulle vara användbara...

- men personligen så tycker jag att filmhantering är svårt att kombinera med instruerandet.

Jag kan försöka kolla vad programmet hette om ni är intresserade
 
Top