Vi har vetat det hela tiden men nu finns bevis!

Olle Å

New member
Håller med om detta. Det ger ju en mental kick många gånger. Om du vill dessutom ha en fysisk upplevelse som gör dig till en bättre mcförare, så skall du kombinera mcåkandet med ridning, gärna då med terrängritt.

om vägen blir för dålig, byt till häst

Hasse

New member
goda råd

Ska nog testa lite mil på gata i år, ska bli intressant vad jag tycker :)

Är det verkligen lämpligt, banåkning är ju lite av en skyddad verkstad från alla
"civila faror".
Kanske bäst att åka med några toringrävar för att
undvika de värsta farorna, tex vänstersvängar, vägkors, gruslagningar, räcken
olja i rondeller, rödljusutmaningar,utrusare på övergångställen,bilister som sakta rullar ut mot dig på huvudled, och sedan helt plötsligt bara kör ut.

Ja, det finns mer men andra kanske kan fylla på,
all stöttning är ju av godo och omtanke :D

Spiff

New member
Av egen erfarenhet så kan jag säga att åker jag bil (pendlar tvärs igenom Stockholm) så kommer jag fram förbannad och irriterad. Åker jag hoj (och det måste inte vara supersporthoj det funkar faktiskt med scooter) så kommer jag fram med ett leende på läpparna!!! ......om jag kommer fram och inte blev överkörd på vägen vilket har hänt.

badpitt

New member
Håller med om detta. Det ger ju en mental kick många gånger. Om du vill dessutom ha en fysisk upplevelse som gör dig till en bättre mcförare, så skall du kombinera mcåkandet med ridning, gärna då med terrängritt.

om vägen blir för dålig, byt till häst

Varför häst det räcker med "rätt" typ av hoj..

Här tog det stopp, vi fick vända hojarna för hand, dessutom var det ännu djupare på andra sidan...:eek:

Stig Björk

New member
Inget nytt under solen....

Till SMC:s årsmöte 1988 då SMC firade sitt 25-årsjubileum myntades uttrycket: "Hojåkare blir inte äldre, bara gladare"!
Nu är det bevisat....:)

Last edited:

perjul

Yamaha XT660R
Nja, jag vet inte. Känns lite som slogan "Rökare är också människor - men inte lika länge".

;-)

Hasse

New member
mer info

Till SMC:s årsmöte 1988 då SMC firade sitt 25-årsjubileum myntades uttrycket: "Hojåkare blir inte äldre, bara gladare"!
Nu är det bevisat....:)

Klipp från www.bike

Kör du motorcykel i cirka tre timmar varje helg? Då är det enligt den japanska studien, som en av Autstraliens större dagstidningar Canberra Times publicerat, cirka 70 procent chans att du lider av erektionsproblem samt har svårigheter att tömma blåsan.

230 personer deltog i studien som utfördes av doktorer i Japan. Det de kom fram till var att tryck kan hindra blodflödet från att komma fram till penis – vilket senare kan leda till erektionsproblem. Studien avslöjade även att vibrationer från motorn kan orsaka en minskning av tillväxthormoner i blåsan och prostatan, vilket gör att blåsan slappnar av du får problem med att kissa.

Känner du dig drabbad? Och vad är viktigast, kärlekslivet eller att få köra motorcykel?

Text: Oscar_Algott

jan-olovj

Active member
Klipp från www.bike

Kör du motorcykel i cirka tre timmar varje helg? Då är det enligt den japanska studien, som en av Autstraliens större dagstidningar Canberra Times publicerat, cirka 70 procent chans att du lider av erektionsproblem samt har svårigheter att tömma blåsan.

230 personer deltog i studien som utfördes av doktorer i Japan. Det de kom fram till var att tryck kan hindra blodflödet från att komma fram till penis – vilket senare kan leda till erektionsproblem. Studien avslöjade även att vibrationer från motorn kan orsaka en minskning av tillväxthormoner i blåsan och prostatan, vilket gör att blåsan slappnar av du får problem med att kissa.

Känner du dig drabbad? Och vad är viktigast, kärlekslivet eller att få köra motorcykel?

Text: Oscar_Algott

Köra motorcykel och sen kan vi ju bara vara vänner.:D

Last edited:

swischmc

New member
Som jag skrev på Bike.se: Staten vill minska användandet av lyckopiller. Nu när hojåkning är bevisat så lyckogivande, varför inte i stället satsa på fler hojåkare? :p :D Äntligen ett bevis för vår fortsatta existens.
Jag mår kanon när jag får köra hoj - den enda nackdelen är att vintern är för lång. Kan inte förmå mig att köra när det är snö och i på vägen... För kallt och för halt. :mad: Nu måste våren komma!!!