Vi får beröm!

swischmc

New member
Vet att det finns en länk med glada inlägg för att pigga upp dagen, men jag tycker att detta kan få en helt egen länk. Fyll gärna på!

Pratade med en tjej som rider mycket längsmed Bogesundsvägen i Vaxholm (norra Stockholm). Hon gav mig och alla andra mc-förare beröm för att vi under de senaste året börjat ta ner farten när vi passerar hästekipage, kommer till 50-skyltar och även i övrigt börjat visa mer hänsyn.

Sånt måste också höras i mediabruset! Vi är inte bara en belastning för sjukvården och skatten, utan visar vi vår lugna sida är vi också en glädje för andra.

Den här tjejen poängterade speciellt en mc-åkare som tagit ner farten ordentligt och, när hennes häst trots detta fick ett tokryck, kom tillbaka med avslagen motor och frågade hur det gått och om det berodde på något han gjort. Gissa hur mycket bra saker denna hästkvinna numera säger om motorcykister! Mer sånt och vi blir kanske accepterade en dag... :)

SGM

Moderator
Klockrent! :)

Jag fick lite glada miner idag när jag rullade förbi ett par fotgängare som var ute och vallade hundar, rullade förbi lite varligt med kopplingen inne, har börjat göra så när det är folk/hästar på vägen, kostar så lite, ger så mycket tillbaka.
Samma-lika med att ta det varligt runt bebyggelse, det finns så många mysiga kurvor därute där man kan släppa loss lite (många där det är svårt att hålla laglig hastighet ens :D ).

/J

jan-olovj

Active member
Jag brukar också försöka ta hänsyn till övriga i trafiken. Det vore inte kul att ha skrämt ett barn så att ungen kör omkull, eller sätta en häst i sken. Det är inte svårt att trycka in kopplingen och rulla förbi.

Jan-Olov