Verkstadsvarning för dig som kör BMW!

mapa63

New member
Hej!

Jag tänkte passa på att varna för servicen, eller rättare sagt bristen på densamma på mc-verkstaden vid Stockholms MC-Varuhus. Jag var där idag runt lunch och köpte en ny hjälm och tog därefter en repa ut från Norrtull för att njuta av det vackra vädret och prova hjälmen. Lagom på väg in mot Norrtull börjar hojen kännas sladdrig, klar punktering på gång och jag lyckas med nöd och näppe hanka mig fram till MC-varuhusets verkstad. Vilken tur att få punktering så nära en riktig MC-verkstad, om man nu skall få punktering! Och soligt väder dessutom! Vid stopp utanför verkstaden visade sig att en popnit hade tryckts rakt igenom däcket ända in till "skallen". Den är väl från vägbygget viod Norrtull.

Jag stegar inte allt för missnöjd in på verkstaden för hjälp med lagning. Och vad händer? "Vad har du för motorcykel?" En BMW. "Vi servar inte BMW". Kan ni inte ens laga en punktering så att jag tar mig härifrån? "Nej, BMW beter sig blablabla och har krav på etc mm mm så vi rör inga BMW överhuvudtaget. Vänd dig till BMW, det är väl tre månaders kö på att få en punktering lagad där." Men det är ju bara att lossa på bakhjulet och laga en punktering, något jag fixar hemma själv med några enkla verktyg? "Nej, det är en princip, vi rör inga BMW. Du får vända dig till någon annan." Total ridå!

Jag blev tvungen att gå in i själva butiken och köpa en flaska punkteringssprej för att ta mig FRÅN en fullutrustad MC-Verkstad med punktering för att laga på annat håll. Man tar sig för pannan! I butiken beklagade de verkligen och gav litet rabatt på punkteringssprejen, alltid något.

Hur som helst - vänd dig inte till denna verkstad om du har en BMW och räkna inte med att få någon som helst hjälp vad som än händer dig! Antagligen är det lika illa om du har en annan hoj av ett märke de inte för i butiken.

Det skall bli mig ett sant nöje att köra förbi eventuell personal från den verkstaden som har problem någonstans efter vägarna... :eek:

Mvh
Mats Parhammar
 

Smartswede

New member
De vågar helt enkelt inte pilla på BMWs för de har sådan överlägsen teknik :cool:

De är vana vid gamla japanska häckar :p
 

Tyrannosaurus

New member
Jo man tycker ju att dom borde kunna lägga om ett däck oavsett märke på hojen. Vad hade hänt om du hade kommit med hjulet löst tro?

Kan bara rekommendera Wheeler Dealer på Kocksgatan 62 på Söder. Han byter däck på alla hojar oavsett märke, dessutom är han noggrann och har bra priser. Men du får skruva av och på hjulet själv ;)
 

puttepj

New member
Hej!

Jag tänkte passa på att varna för servicen, eller rättare sagt bristen på densamma på mc-verkstaden vid Stockholms MC-Varuhus. Jag var där idag runt lunch och köpte en ny hjälm och tog därefter en repa ut från Norrtull för att njuta av det vackra vädret och prova hjälmen. Lagom på väg in mot Norrtull börjar hojen kännas sladdrig, klar punktering på gång och jag lyckas med nöd och näppe hanka mig fram till MC-varuhusets verkstad. Vilken tur att få punktering så nära en riktig MC-verkstad, om man nu skall få punktering! Och soligt väder dessutom! Vid stopp utanför verkstaden visade sig att en popnit hade tryckts rakt igenom däcket ända in till "skallen". Den är väl från vägbygget viod Norrtull.

Jag stegar inte allt för missnöjd in på verkstaden för hjälp med lagning. Och vad händer? "Vad har du för motorcykel?" En BMW. "Vi servar inte BMW". Kan ni inte ens laga en punktering så att jag tar mig härifrån? "Nej, BMW beter sig blablabla och har krav på etc mm mm så vi rör inga BMW överhuvudtaget. Vänd dig till BMW, det är väl tre månaders kö på att få en punktering lagad där." Men det är ju bara att lossa på bakhjulet och laga en punktering, något jag fixar hemma själv med några enkla verktyg? "Nej, det är en princip, vi rör inga BMW. Du får vända dig till någon annan." Total ridå!

Jag blev tvungen att gå in i själva butiken och köpa en flaska punkteringssprej för att ta mig FRÅN en fullutrustad MC-Verkstad med punktering för att laga på annat håll. Man tar sig för pannan! I butiken beklagade de verkligen och gav litet rabatt på punkteringssprejen, alltid något.

Hur som helst - vänd dig inte till denna verkstad om du har en BMW och räkna inte med att få någon som helst hjälp vad som än händer dig! Antagligen är det lika illa om du har en annan hoj av ett märke de inte för i butiken.

Det skall bli mig ett sant nöje att köra förbi eventuell personal från den verkstaden som har problem någonstans efter vägarna... :eek:

Mvh
Mats Parhammar

Man häpnar över ett sådant bemötande. Visst det kan kanske finnas några valida skäl varför man inte vill peta på hojen, om man nu har sura erfarenheter med BMW som koncern, men då borde man väl åtminstone erbjudit dig att laga hjulet om du själv tog bort det och lade tillbaka det.

Vet att dom har mycket. Jag får vänta rätt länge på en servicetid, men om det är det som är grundorsak borde man inte komma med något annat mumbo jumbo.

/putte
 

Nilla

New member
Varning för lagat mc-däck!

"Min" verkstad här hemma vägrar resolut att LAGA punkteringar på mc-däck över huvud taget! :eek: Detta har jag full förståelse för, då han en gång för några år sedan lagade ett mc-däck åt en kille, och lagningen höll inte så killen körde ihjäl sig!!! :eek: Så JAG skulle heller aldrig be honom laga mina däck..! (han är en mkt erfaren mc-mek, så jag tror INTE att han hade gjort ett dåligt jobb!) Det är ganska billigt att köpa ett nytt däck i förhållande till vad man kanske sätter på spel... LIVET!! :( Så jag lägger hellre ut vad ett nytt däck kostar istället! :eek:
 

tiger

New member
Hej!

Jag tänkte passa på att varna för servicen, eller rättare sagt bristen på densamma på mc-verkstaden vid Stockholms MC-Varuhus. Jag var där idag runt lunch och köpte en ny hjälm och tog därefter en repa ut från Norrtull för att njuta av det vackra vädret och prova hjälmen. Lagom på väg in mot Norrtull börjar hojen kännas sladdrig, klar punktering på gång och jag lyckas med nöd och näppe hanka mig fram till MC-varuhusets verkstad. Vilken tur att få punktering så nära en riktig MC-verkstad, om man nu skall få punktering! Och soligt väder dessutom! Vid stopp utanför verkstaden visade sig att en popnit hade tryckts rakt igenom däcket ända in till "skallen". Den är väl från vägbygget viod Norrtull.

Jag stegar inte allt för missnöjd in på verkstaden för hjälp med lagning. Och vad händer? "Vad har du för motorcykel?" En BMW. "Vi servar inte BMW". Kan ni inte ens laga en punktering så att jag tar mig härifrån? "Nej, BMW beter sig blablabla och har krav på etc mm mm så vi rör inga BMW överhuvudtaget. Vänd dig till BMW, det är väl tre månaders kö på att få en punktering lagad där." Men det är ju bara att lossa på bakhjulet och laga en punktering, något jag fixar hemma själv med några enkla verktyg? "Nej, det är en princip, vi rör inga BMW. Du får vända dig till någon annan." Total ridå!

Jag blev tvungen att gå in i själva butiken och köpa en flaska punkteringssprej för att ta mig FRÅN en fullutrustad MC-Verkstad med punktering för att laga på annat håll. Man tar sig för pannan! I butiken beklagade de verkligen och gav litet rabatt på punkteringssprejen, alltid något.

Hur som helst - vänd dig inte till denna verkstad om du har en BMW och räkna inte med att få någon som helst hjälp vad som än händer dig! Antagligen är det lika illa om du har en annan hoj av ett märke de inte för i butiken.

Det skall bli mig ett sant nöje att köra förbi eventuell personal från den verkstaden som har problem någonstans efter vägarna... :eek:

Mvh
Mats Parhammar


Att han som sålde punkteringssprejen inte tipsade om att det finns en mc-verkstad till i anslutning till butiken.
 

Lantis

New member
Jobbar själv med försäljning och kundkontakter.

En sådan attityd en konkurensutsatt verksamhet!!

De förtjänar fan i mig att gå i putten.

Hej!

Jag tänkte passa på att varna för servicen, eller rättare sagt bristen på densamma på mc-verkstaden vid Stockholms MC-Varuhus. Jag var där idag runt lunch och köpte en ny hjälm och tog därefter en repa ut från Norrtull för att njuta av det vackra vädret och prova hjälmen. Lagom på väg in mot Norrtull börjar hojen kännas sladdrig, klar punktering på gång och jag lyckas med nöd och näppe hanka mig fram till MC-varuhusets verkstad. Vilken tur att få punktering så nära en riktig MC-verkstad, om man nu skall få punktering! Och soligt väder dessutom! Vid stopp utanför verkstaden visade sig att en popnit hade tryckts rakt igenom däcket ända in till "skallen". Den är väl från vägbygget viod Norrtull.

Jag stegar inte allt för missnöjd in på verkstaden för hjälp med lagning. Och vad händer? "Vad har du för motorcykel?" En BMW. "Vi servar inte BMW". Kan ni inte ens laga en punktering så att jag tar mig härifrån? "Nej, BMW beter sig blablabla och har krav på etc mm mm så vi rör inga BMW överhuvudtaget. Vänd dig till BMW, det är väl tre månaders kö på att få en punktering lagad där." Men det är ju bara att lossa på bakhjulet och laga en punktering, något jag fixar hemma själv med några enkla verktyg? "Nej, det är en princip, vi rör inga BMW. Du får vända dig till någon annan." Total ridå!

Jag blev tvungen att gå in i själva butiken och köpa en flaska punkteringssprej för att ta mig FRÅN en fullutrustad MC-Verkstad med punktering för att laga på annat håll. Man tar sig för pannan! I butiken beklagade de verkligen och gav litet rabatt på punkteringssprejen, alltid något.

Hur som helst - vänd dig inte till denna verkstad om du har en BMW och räkna inte med att få någon som helst hjälp vad som än händer dig! Antagligen är det lika illa om du har en annan hoj av ett märke de inte för i butiken.

Det skall bli mig ett sant nöje att köra förbi eventuell personal från den verkstaden som har problem någonstans efter vägarna... :eek:

Mvh
Mats Parhammar
 

PGrus

New member
Snabb och trevlig service fick då jag!

Om det spelar någon roll så kör jag Yamaha.

Förra sommaren råkade jag också ut för en punka när jag åkte från Stockholms MC-Varuhus. Det var nära stängningsdags och killarna i verkstaden lovade mig hjälp dagen efter. Jag berättade att jag inte bodde i stan och dagen efter skulle på mc-semester. Då jag undrade om jag inte kunde få köpa slang och låna däcksjärn lade personalen allt annat åt sidan och hjälpte mig att byta slang. Fastän jag erbjöd mig att plocka av fälgen för att allt skulle gå fortare blev jag ivägmotad för att dricka kaffe istället. Det kallar jag för trevligt bemötande och bra service!

Själv har jag blivit illa bemött när jag skulle köpa hjälm på BMW center i Solna, men efter att ha lyssnat och förstått vad "servicekillen" på BMW menade förstod jag varför han inte kunde hjälpa mig då. Så jag åkte till
AVA mc och köpte min BMW hjälm där i stället. Jag tror inte att det finns någon av de etablerade hojfirmorna som går in för att jäklas med kunder.

Lös problemen med ett skratt, det blir mycket roligare då :)
 

mapa63

New member
Hej!

Jag har slang i däcket, en baggis att laga/byta. Däcket är det inget fel på.

Den andra verkstaden, vid huvudentrén, var tom, ingen aning om var personalen höll hus. Det här gällde verkstaden en liten bit bort efter stationsgatan, där reservdelar höll till förut.

Mvh
Mats P.
 
Last edited:

mapa63

New member
Om det spelar någon roll så kör jag Yamaha.
Lös problemen med ett skratt, det blir mycket roligare då :)

Gärna det - men att bli vägrad ens den minsta hjälp med en enkel punktering för att man har ett visst emblem på tanken, det är svårt att le åt. Du klarade dig väl för att du hade rätt märke på hojen!

Jag kanske har missförstått det här, jag trodde att vi först och främst var hojåkare - inte Yamaha eller BMW-åkare.

Själv har jag haft både Yamma, Kawa, Husqvarna, Trajja, ett par BMW:ar och är säkerligen inte på min sista motorcykel. Men som sagt, till den här firman går jag aldrig tillbaka.

Illa bemött har jag blivit i alla möjliga butiker, sådant som händer. Men när man står punkterad utanför dörren, mer eller mindre en nödsituation och vägras den minsta hjälp på grund av tankemblemet!?!?, då är det i min värld extremt otrevligt.

Mvh
Mats P
 
Top