Vem är din favorit-förare?

Leif H..oj

New member
Här kommer månadens stora fråga:
Vem är din favorittävlingsförare genom tiderna?
Min egen röst lägger jag på Mick Doohan....

Kent Andersson är nog min favvo eftersom hans VM-racingtävlingar i början av 1970-talet inspirerade mig att börja med Yamaha 125. Sommaren 1973 var vi ett gäng från Ånge som åkte till Scandinavian Raceway i Anderstorp och såg honom vinna. Det var min första långtur på mc. Två drev och kedjor kostade det mig. Kent dog hastigt 2006 men minnet av honom lever.

Guzzi-Leif

New member
Internationellt RR: Barry Sheene och Giacomo Agostini
Nationellt RR: Kjell Watz (hårdast av de hårda, snabb som blixten) och Lennart Bäckström

Rundbana: Erik Stenlund

Cross: Sten "Storken" Lundin och Carla

Maru

New member
Säga vad man vill om förare som tävlar på Isle of Man men John McGuiness är imponerande.

Ungdomsidolen är Kevin Schwantz....

Men jag är lätt att imponera på.....alla som kör fortare än mig på banan är gudar...;)och det är en redig drös....:D

Sad Glad

New member
Mitt mc-intresser är rätt nytt så min favoritförare är helt klart Troy Bayliss. Han verkar vara en schysst person och efter motogp-vinsten för ett par år sedan så har han hjältestatus enligt mig :)

chicken

New member
bland dom jag sett i verkligheten e randy mamola o nr 34,kevin såklart favoriter:D såg dom på anderstorp 90 och 91. men dom verkliga hjältarna e såklart karlen o gubbarna,som på trettiotalet flög omkring på husqvarnor,snabbare än nån idag skulle klara me samma material.. stelben e bara för hårdingar:cool::cool: sen måste alla som inte sett filmen the worlds fastest indian se den omgående!!!!! en riktig måbra film....