Vart vill du resa?

Galne Dansken

Administrator
Personal
>> Hej MC Resenär,

SMC TRAVEL, är avdelningen hos SMC vart vi arrangerar roliga MC resor för dig.

Du kan läsa mera om 2007 års resor under hösten på hemsidan, eller bara börja med lite reportage från tidigare resor.

Vi har det kul på resorna - alla deltagere är ju med för att ha semester och trevligt. Mycket vänskaper knyttas mellom deltagerna.

Eftersom att vi jobbar på programmet för nästa år - får du gärna skriva önskemål här i tråden...
 

Kungen

New member
Månen?...

skojjar bara..
jag vill testa köra bana i polen poznan skall vara fin och billigt i veckorna.
jag kan hjälpa till med kontakter dit.
 

Lucky Luke

Moderator
Jag har fått en fråga av en medlem som undrade om inte SMC kunde ordna en resa till en MotoGP tävling.
Han var ingen "typisk sporthojare" utan en "vanlig" motorcyklist i +50årsåldern.
En sån resa tror jag skulle bli populär.

/Peter A
Vice Ordis Uppsala Län
 

Redan

New member
Jag åker gärna till sydligare bredgrader i Europa och åker på fina vägar
på dagarna och festar på nätterna!
(kanske inte inplanerad mc körning just efter dessa dagar ;)
 

crv

New member
Kortresor

Utbudet av resor från SMC som går utanför Sverige är det bra täckning på. Men jag tror att resor på 2 till 4 dagar samband med en helg inom rikets gränser kan ge ett mervärde. Tänk er att alla som bor i sitt eget distrikt har oftast koll på hojvägar och känner till smultronställen på orten. Om det till exempel fanns frivilliga guider i respektive distrikt som kan hänvisa till bra boende och visa sina hojvägar/smultronställen.

Det vore roligt att kunna gå in på forumet under resor och ta kontakt med en av guiderna/medlem och få lite tips över tilltänkta mål i deras distrikt, eller eventuell personlig guide. För jag har då aldrig lyckats få ut ur en turistbyrå var bra hojvägar finns.
/Johan T
 

Kungen

New member
CRV. MYCKET Bra tanke sedan kan vi sälja de körningarna till utlandet så vi får in tyskar och annat löst folk.
Sverige är en fin,fint land som vi inte skall skämmas för

(Fast jag är norrman och tycker norge är vackrare) men men :)
 

Thomasb

New member
BajenSam

Håll drömmen om levande. Körde fram och tillbaka där hösten 2003. Det var verkligen en kurvorgie. I och för sig så är verkligheten inte riktigt så häftig som webbsajten framställer det, men tillräckligt :)

Till slut blev jag dock 'hit by the Dragon' och det roliga tog slut. Om du kommer dit så kan jag rekommendera följande ställe att bo på eller campa vid
http://www.twowheelsonly.com/
 
Last edited:

Jåke

New member
Om det till exempel fanns frivilliga guider i respektive distrikt som kan hänvisa till bra boende och visa sina hojvägar/smultronställen.
Det fanns det. Liknande frågor dyker upp med jämna mellanrum.... För ett antal år sedan utbildades ett gäng guider för att finnas till hands i distrikten. Ingen ville nyttja deras tjänster sedan...

Kanske för att man inte gick ut och sålde resor åt dem utan bara släppte dem som man brukar/brukade göra, kanske för att behovet inte fanns när det kom till kritan.
 

crv

New member
Du har nog rätt Jåke!
När kon är mätt och belåten behöver hon inte ut på grönbete.
Människan är förslagen i sin natur, och vill den någonstans så brukar den ta sig dit med eller utan hjälp.
 

Bajen-Sam

New member
BajenSam

Håll drömmen om levande. Körde fram och tillbaka där hösten 2003. Det var verkligen en kurvorgie. I och för sig så är verkligheten inte riktigt så häftig som webbsajten framställer det, men tillräckligt :)

Till slut blev jag dock 'hit by the Dragon' och det roliga tog slut. Om du kommer dit så kan jag rekommendera följande ställe att bo på eller campa vid
http://www.twowheelsonly.com/

Fan vad ballt, har du inga bilder därifrån som du kan dela med dig till oss här?? :p

Du blev hit by the dragon, vad hände? :eek:
 
Last edited:

Håkan L

New member
Jag har fått en fråga av en medlem som undrade om inte SMC kunde ordna en resa till en MotoGP tävling.
Han var ingen "typisk sporthojare" utan en "vanlig" motorcyklist i +50årsåldern.
En sån resa tror jag skulle bli populär.

/Peter A
Vice Ordis Uppsala Län


Det var jag som ställde frågan:D

Kul om det blev en bussresa till en Moto GP-tävling. Jag har tidigare inte varit så intresserad av roadracing, men ju mer jag kollar på racen (Eurosport) dessto mer impad blir jag av hur dom kan hantera sina hojar i dom farterna det handlar om. Rossi kör sitt sista år i GP-serien nästa år, och det vore kul att få se ett av hans race. Sist men inte minst så vill jag hör ljudet från hojarna, på plats:p

Om det blir resa av så är jag härmed anmäld till en plats i bussen.

Håkan/Uppsala
;)
 

Thomasb

New member
Tail of the Dragon

Fan vad ballt, har du inga bilder därifrån som du kan dela med dig till oss här?? :p

Du blev hit by the dragon, vad hände? :eek:

Bajen-Sam!

Det finns några bilder (blandat me en massa annat från resan) på htt://groups.msn.com/thomasbostedt.

Vad som hände framgår indirekt av en av bilderna. Happy hunting :cool:
 

Marie

Banned
Det finns nog bara tio ställen jag vill åka till:

1) Alperna
2) Alperna
3) Alperna
4) Schwäbische Alb
5) Alperna
6) Alperna
7) Schwarzwald
8) Alperna
9) Alperna
10) Harz

Och alltsammans kan man lätt klara av på en enda resa

:)
/Marie
 

OH-

Member
Det finns nog bara tio ställen jag vill åka till:

1) Alperna
2) Alperna
...........

Nyfiken fråga: Har du varit i Norge och Skottland? Och i så fall, gillade du inte vägar och landskap eller hade du andra problem? Din diet låter lite ensidig :rolleyes:
 

Marie

Banned
Nyfiken fråga: Har du varit i Norge och Skottland? Och i så fall, gillade du inte vägar och landskap eller hade du andra problem? Din diet låter lite ensidig :rolleyes:
Norge är alldeles för dyrt, dessutom ful natur med alldeles för mjukt rundade berg. Dessutom <brrr> kallt.... och låga hastighetsgränser.
Skottland: De pratar så obegripligt på hela den där ön.... Och så fuktigt klimat och sällan varmt och skönt. Och så kör de på fel sida av vägen hela bunten där.....
/Marie
 
Top