Sluta sitt på så höga hästar. Det du skrev till mig är också personangrepp.
Något för dig att tänka på, rent generellt:
Lagar stiftas av människor. Människor gör fel. Människor har olika åsikter. Alla lagar är följaktligen inte rätt och bra. Ett sunt ifrågasättande är därför på sin plats. Lite civil olydnad likaså. Att följa överhögheten slaviskt i alla lägen är inte bra och man är inte särskilt duktig i mina ögon om man gör det. Tänk själv istället!
Tack Swedie, du hann före medan jag skrev mitt inlägg...Ni kan skärpa er nu, annars stängs tråden.
Ser två alternativ:
- Att moderator stänger den här tråden, som helt klart har spårat ut
- Eller att vi slutar att argumentera mot Livgardistens åsikter. Då slocknar tråden av sig själv.
(Jag har inget emot en livlig diskussion, men i min ögon är han ett troll. I vart fall i den här tråden. F-n också, nu gick jag ju in i diskussionen igen...![]()
Haha, du har rätt! Jag lägger ner. Så lätt att mata trollen, men inget gott kommer ut...
Ni kan skärpa er nu, annars stängs tråden.
Hur arrogant får man vara?! .
Så lätt att mata trollen, men inget gott kommer ut...
Nej, naturligtvis måste man inte det. Men ibland kan det bli roligare då.Måste man verkligen bryta mot lagen för att motorcykelkörning ska vara kul?
Det är en form av motorcykelnjutning. Själv tycker jag att just damkollning och stadsglidning gör sig bättre till fots eller per trampcykel, men det är bara jag det. En stor del av mitt hojintresse bygger på glädjen och njutningen i att köra motorcykel snarare än att åka. Det gör även att jag har valt en hoj med bättre väghållning och bromsar än en customhoj.Tycker det är minst lika kul att glida genom stan kanske 10 km/h under rådande begränsning och bara njuta av ''gnägget från sin springare'', kolla in sköna damer och njuta av vackert väder.
Jag för min del har förklarat redan tidigare i tråden precis varför jag väljer att göra skillnad mellan hojåkare och bilister.För övrigt, ni som säger att ni minsann varnar era motorcykelpolare men inte bilister. Vad är det för jävla dubbelmoral? Varför varnar ni inte bilister?
Livgardisten verkar tro att han är en av Gud utvald personer att bli polis.
Jag varnar aldrig någon. Hur ska jag veta vem jag varnar ?
Livgardet utbildar ju MP sâ vännen här hör kanske till deras skara.
Kom just att tänka pâ att Livgardet ju utbildar dom som gâr och mockar hästskit oxâ.
Det vet man aldrig. Jag tillhör i alla fall en skara som kan förlora jobbet om de bryter mot lagen, det gäller även trafikförseelser upprepade gånger. Något som kanske kan ligga till grund för min synvinkel på ''civil olydnad'' och bringa lite förståelse varför jag tänker och tycker som jag gör, har ingen lust att förlora jobbet.
.
Det gör alla "skaror" mer eller mindre. Inget som är specifikt Din arbetsgivare.
Dock skall man veta att brottsligheten bland Försvarmaktsanställda ligger 50% lägre jämfört övriga samhället. En siffra som jag tycker är alldeles för hög.
En bra tumregel:
Ett lyse - två hjul = Motorcykel
Två lysen - fyra hjul = bil
Motorcyklar är oftast lite smalare också, och lutar när de svänger
![]()