Var parkerar man egentligen?

Romeo Patrick

New member
Tanken slog mig precis men var fan får man parkera med en mc?bilruta? Skara/ Skövde har inte direkt mc parkeringar.. Sen undrar jag vågar man parkera i ett phus?

Sent from my LT26i using Tapatalk 2

iceaway

New member
Du får parkera på samma ställen som bilar, dessutom i reserverade MC-rutor. Angående p-huset får du nog göra en egen riskbedömning :) Jag parkerar min hoj ute på gatan i Stockholm varje dag, och hittills har jag fått ha den i fred.

nir_scorpio

New member
Du får parkera på samma ställen som bilar, ...

... men se upp lite med p-rutor som inte är vigda åt MC. I vissa fall tillåts bara ett fordon i en sådan även om det finns plats för fler, i andra fall får man stå flera i samma ruta men då måsta alla betala p-avgift om det är aktuellt med en sådan. Det blir snabbt luddigt när det är privata bolag bakom p-rutorna :( Annars gäller, som nämnts, samma som för bilar.

Sageland

New member
Det finns ju personbilsparkering och så personbilsparkering, där det är skyltat endast för personbil (personbilssymbol). Dessa är reserverade för personbilar. De som inte har denna skylt så gäller ju samma regler som för personbilar (däcken innanför rutan, betalning, max timmar etc.)

View attachment 4799

Romeo Patrick

New member
Tjena Romeo Patrick!

Trevligt att se att du är i gång.

Håller inte du på att ta mc-kort? Eller är du färdig och har precis glömt reglerna:wink:.

En SMC-instruktör nära dig.

Tjenare! Jora uppkörningen kvar bara! Har dock inte läst något om parkeringar faktiskt :) må väl!