Var köper man övningskörväst?

RMac

New member
Hej,

Detta börjar bli ett mysterium.:confused:.Jag har ringt runt och ingen vet var jag kan köpa övningskörväst för MC. T.o.m trafikskolorna jag har ringt vet inte var man köper för privat övningskörning.. Kan någon hjälpa mig?
 

SuperRetard

New member
Finns på MC-butikerna också.

Ett tips är att spara 300 pix, köpa en vanlig övingskörningsskylt och en vanlig reflexväst (35:- istället) och sätta fast den med lite tråd bara..

Så gjorde vi nu när tjejen började snurra och vi inte hittade väst.. Fyller samma funktion, och sparade några onödiga pengar.
 

RMac

New member
Kolla hos din lokala MC-handlare. Finns det inte kan du göra som jag gjorde.

Köp en vanlig övningskörningsskylt (fanns på Coop) och preparera så att den kan knytas fast på ryggen.:)


Hej, ringde till en MC-butik som ligger nära mig men de hade inga och visste inte heller var man får tag i dem. De sa "ring till körskolorna" :rolleyes: ....Så ringde jag till 3-stycken körskolor och två visste inte och den ena var lite ärligare och sa rakt av att de tänker inte hjälpa någon med privatövningskörning. Det är inte i deras intresse förstås. Jag borde ha låtsats att jag hade tänkt skicka min son till dem för 15000 spen i billektioner och att nu tänker jag inte göra det.....Är hela uppläget kring det här med körkortsregler, övningskörning bara för att se till att körskolorna får sina pengar? Det tror jag nästan.... Skit samma, jag gör vad ni föreslår och köper en magnetremnsa som jag knyter fast till min gamla reflexväst
 

Leif H..oj

New member
Hej,

Detta börjar bli ett mysterium.:confused:.Jag har ringt runt och ingen vet var jag kan köpa övningskörväst för MC. T.o.m trafikskolorna jag har ringt vet inte var man köper för privat övningskörning.. Kan någon hjälpa mig?

Du skriver inte vilken ort du bor på ?

Jag har alla storlekar av SMC övningskörväst hemma hos mig i Sundsvall.
SMC-distriktet har lite av varje i profilproduktväg och vi vill ge enskilda snabb service då vi varje år får frågor om var man köper västarna.

MC-butikerna har västar i 300-kr klassen, SMC-västarna kostar 199 kr.
Ej SMC-medlem kan inte köpa i SMC-Shop, men vi kan sälja till den som ännu inte är med också. Är bra att då marknadsföra SMC på detta sätt.

Senaste veckan har jag blivit uppringd från Skåne, Norrbotten och Dalarna om jag kan skicka västar med posten. Västernorrlands sida om övningskörning hittas tydligen lätt när man googlar.

Är det fler distrikt som har SMC-västar hemma att sälja?
 

RMac

New member
Tack för svaren. Bra att veta. Innan jag hann läsa de senaste svaren så sprang jag ut och skaffade övningskörmagnetremsan som jag kommer att sy fast till min XXL reflexväst. Hoppas bara att jag inte flygar iväg som en drake ;)
 

swischmc

New member
Har för mig att jag läst på detta, eller annat forum, att den lilla övningskörningsskylten inte är laglig... Kan ju vara bra att veta så det inte blir problem med polisen redan under övningskörningstiden. :eek:
 

MC tanten

New member
Själv fixade jag en egen övningskörningsväst när jag tog kortet förra året.

Tog en vanlig gul reflexväst och satte fast en vanlig övningkörningsskylt på ryggen mha häftapparat.

Funkade fantastiskt - till ett mycket billigare pris än de övnigsvästar som finns att köpa.
 
Top