Var är grundkurserna?

OH-

Member
Varje senhöst är det likadant. SMC centralt, länet, webnissar och trycksaksproducenter jagar oss stackars instruktörer med blåslampa. Långt innan julkorten är köpta och höstskiten avspolad från hojen skall vi veta när, var och hur vårens kurser skall hållas.

Nu, flera månader senare frågar jag mig, vad var så brottom? När jag klickar på skolavdelningen här på centrala hemsidan hittar jag summa summarum en (1) grundkurs i hela Sverige.
På länets (Väst) hemsida hittar jag absolut ingenting om grundkurser under skolrubriken och inte heller en enda kurs som arrangeras av MCT/insruktörsgruppen i den månadsvisa kalendern.

Det är inte det att jag tror deltagarna behöver informationen förrän ungefär nu, i Mars. Men fattar ni hur motivationssänkande det är trolla ihop kurser med knäna bara för att möta en deadline och sen inte se nåt resultat?

OH-

Member
Uppdatering:

Västs grundkurser syns numera på Västs hemsida. Bra!

Väst använder (såvitt jag kan se) inte det centrala bokningssystemet i år. Tillbaka till handskrivna listor och bök. Inte bra.

peakupnorth

New member
Var är kurserna?

Jag vill bara ge lite feedback på web designen. Om jag ska kolla vilka kurser det finns i länet. Då klickar man på school/här(eller distrikt siten"school" här länkar man tillbaka till central siten "phu" nu ska man klicka på fortbildningar eller anmälan för att hitta rätt.

Förslag till förbättring när man går in på Distirkt /school visa alla kurser som är på gång i år. + en liten länk till det centrala. Resten med moped... instruktörer/Bild...det är inte så viktigt. Det här gäller Västernorrland kanske resten av länen har det bättre ställt.:)

Swedie

Administrator
Personal
Jag vill bara ge lite feedback på web designen. Om jag ska kolla vilka kurser det finns i länet. Då klickar man på school/här(eller distrikt siten"school" här länkar man tillbaka till central siten "phu" nu ska man klicka på fortbildningar eller anmälan för att hitta rätt.

Förslag till förbättring när man går in på Distirkt /school visa alla kurser som är på gång i år. + en liten länk till det centrala. Resten med moped... instruktörer/Bild...det är inte så viktigt. Det här gäller Västernorrland kanske resten av länen har det bättre ställt.:)
Menar du till www.svmc.se/php/kurser ?

Tyvärr blir det många steg ibland... inte riktig 100 på hur det hela kan lösas bäst då alla kurser som sagt inte är i det systemet.