Var är alla?????

Mathias

Active member
Ja var är alla??

Bara i Skåne är vi drygt 8000 medlemmar och totalt i riket vet jag ej men 05/06 var vi ca 69000 medlemmar.

På forumet finns BARA 1450 registrerade medlemmar. Var är alla?? :confused:

Visserligen så visar det sig också på på årsmötena både på riks och, i vart fall hos oss, i distrikten. Vi hade bara 30 röstberättigade på vårt möte. :eek:

Undrar vad man kan göra för att vända detta?
För vem hade inte velat att en 2 - 300, minst, på distriktsårsmötet (i vårt fall) och tänk er ett par tusen på riksmötet (huga, :eek: ). :rolleyes:
Nästa tanke som slår en då är att "hur ska man landsätta ett sådant projekt?"

Vad vill jag säga med detta?
Jag vet inte, jag bara undrade var alla var och sedan började jag drömma.

Tänk om inte om fanns..:rolleyes: :eek:

asterix

New member
Kan man undra. Skulle vara samma fart på trådarna, som i "Assiera ordlek". Men det blir väl så, många bara åker frihjul, det kommer alltid att vara så, oavsett vad för sorts verksamhet det gäller på fritiden. Det är alltid "dom närmast sörjande" som hänger i.

Sad Glad

New member
Hm, kanske det skulle vara tillåtet att rösta via internet i olika frågor? Eller ha årsmötet i samband med en bankörning?

Tobinsky

New member
Problemet är i min mening att forumet inte annonseras tillräckligt mycket. Många medlemmar är nog ej medvetna att ett onlineforum existerar. Själv såg jag aldrig någon refererens till forumet när jag fick medlemsmaterialet hemskickat.

På forumet finns BARA 1450 registrerade medlemmar. Var är alla?? :confused:

Hasse

New member
repotagetips

Kanske dags för medlemstidningen att göra repotage
om forumet och hur det är organiserat.
Presentera moderatorer osv.
Tobinsky är ju inne på den tråden
och jag håller med.

Även något BMW-klubben kunde ta efter tycker jag.

Leif H..oj

New member
Jaaaa, vi behöver draghjälp från olika håll för att marknadsföra forumet. I MC-Folket, vid klubbars och distrikts möten och även lyfta fram det på varje distrikts hemsida så att det syns.

Jag tänker tillbaka några månader och grunnar över varför jag registrerade mig som forummedlem. Som vanlig medlem i fem år har jag inte tänkt på att besöka svmc.se eftersom man fick den distriktsinfo man behövde i den lokala Blaskan. Nu har jag ändrat mig i år - här finns ju mycket "godis".

Jag brydde mig inte så värst mycket som sagt...det var helt OK för mig i alla fall...men så plötsligt...när jag blev distriksordförande så blev man ju ansvarig för att breddverksamheten funkar på nåt sätt, för medlemmarna. Hemsidan är helt klart vår huvudkanal jämte MC-Folket. Snabba nyheter och intressant information. Vill man ha hjälp med något så slänger man ut en fråga - lätt får man ju också kloka svar. Webben med alla tjänster är viktig.

Alla funktionärer i SMC-distrikten ser man ju heller inte så ofta i forumet. Vi måste väl börja lokalt att prata om denna förnämliga service som tillhandahålls - och absolut göra ett reportage i tidningen, kanske om hur forumet fungerar och med några intervjuer med moderatorer och några flitiga användare.

Forumet ska vara kvar - det är till nytta och nöje!

:p När fler har mobilt bredband kan vi ha det med på hojen också...häpp!
Vision: Se framför dig att man är ute och åker, kommer ensam till den skönaste plats man skådat och direkt vill dela med sig av det man ser? Starta en ny forumtråd, rubricera "Hallå, är det nån fler som är här i krokarna..."

Leif Hemmingsson
Ordförande
SMC Västernorrland
- - här är det väl cirka två till tre som använder forumet...wow...var är alla?

Hasse

New member
vilka är bäst?

Finemang i Värternorrland, dig verkar det vara sprutt på!
Jag blev så inspirerad så Bmw-klubbens Bumseredaktion fick en blänkare.
Där finns också ett Forum som tillbringar törnrosasömn. Endast några %
är på hugget.

Vi får väl se vilken tidning som gör bästa repotaget,BMW eller SMC, kanske skall
vi dela ut ett litet pris till bästa som morot?:eek:

Leif H..oj

New member
...vilken tidning som gör bästa repotaget,BMW eller SMC, kanske skall vi dela ut ett litet pris till bästa som morot?:eek:

Den som syns, den finns: Passar bra i alla sammanhang rörande sales promotion. Någon på SMC-kansliet som nappar här nu - ett pris är föreslaget...

Mathias

Active member
Snipp/
:p När fler har mobilt bredband kan vi ha det med på hojen också...häpp!
Vision: Se framför dig att man är ute och åker, kommer ensam till den skönaste plats man skådat och direkt vill dela med sig av det man ser? Starta en ny forumtråd, rubricera "Hallå, är det nån fler som är här i krokarna..."
/snipp
Hehe, du Leif, jag gör det redan.
Kommer nog redan till nästa säsong ha laptoppen och mobilt bredband med för att kunna värva folk på plats, både till SMC och till forumet.

Nu vet jag hur min nästa presentationsbild ska vara.
Jag på hojen med laptoppen på tanken och hjälmen liggande nånstans.:cool:
Ah, det blir ett litet projekt.
Men det får bli till våren, har redan sjungit "sov du lilla videung" för bågen.:rolleyes: