Vance & Hines på en 1100 Drag Star?

TommySv

New member
Hej

Jag hittade ett V&H set till xvs1100 Drag Star for ca 4300kr. Är det någon som har monterad det på sin DragStar, var det någon effekt höjning? blev det bra ljud? skicka en mp3 :)

Maria Nordqvist

Super Moderator
Jag har ett, effekthöjningen var marginell. I MC-Folket 5/04 fanns testet. Bullergränsen tangerades med V&H. Vi testade med flera system, V&H lät absolut bäst om man vill byta. Själv har jag gått tillbaka till original, lätt luftat, för att kunna köra på banor. Och när jag kört i framförallt Europa har andra hojåkare reagerat på hur jag lät med V & H.
Loud pipes risc rights!

TommySv

New member
hmm, intresant. Jag tror nog jag skal prova det. Orginal ljudet låter ju som vilken jappse som hellst.
Takkar for infon.

Maria Nordqvist

Super Moderator
Det handlar om en annan insats än original. Tror att jag köpte insats från något som hette Specialeffekter. Passerade kontrollbesiktning utan problem ocn ligger långt under gränsvärdet vid körning på bana och kan åka utan öronproppar.

Blaser

New member
Det handlar om en annan insats än original. Tror att jag köpte insats från något som hette Specialeffekter. Passerade kontrollbesiktning utan problem ocn ligger långt under gränsvärdet vid körning på bana och kan åka utan öronproppar.

Det låter intressant. Jag har sökt på nätet efter något som heter Specialeffekter och som har med MC att göra utan resultat. Du skulle inte kunna berätta mer?