Val av Trafikskola i Stockholm?

datorexpert

New member
Hej!

Jag ämnar att äntligen bli en "MC-knutte" och önskar råd/tips ang att ta MC-kort. Vilka trafikskolor rekommenderas i (norra/västra) Stockholm?
Alla övriga råd välkomnas!
MvH
/Thomas "EU-moped mannen"
 

Socio2413

New member
Hej!

Jag ämnar att äntligen bli en "MC-knutte" och önskar råd/tips ang att ta MC-kort. Vilka trafikskolor rekommenderas i (norra/västra) Stockholm?
Alla övriga råd välkomnas!
MvH
/Thomas "EU-moped mannen"

Min tjej började på Alviks Trafik Skola - men lärde sig i princip ingenting hos dom, mkt oseriösa lektioner. Efter 25 lektioner hade hon fortfarande inte kläm på alla moment - och jag undrade vad dom höll på med. Så jag åkte med på en lektion! Det kändes inte bra!

Så efter mycket om och men lyckades jag övertala henne att byta till Grönlunds i Solna, som en kompis hade kört hos.

2 lektioner senare kan hon alla moment och är klar för uppkörning. Alltså måste i a f jag säga: testa Grönlunds i Solna.
 

lime

Skriver inte
I den trakten, Grönlund eller Jarla. Den senare om du vill gå intensivkurs. På det området är Jarla snäppet bättre.
 

Nus

New member
Jag tog mitt kort hos Grönlunds förra sommaren. Intensivkurs + några extra lektioner. Inte vet jag om jag kör bra :) men jag är nöjd med utbildningen som jag fick och uppkörningen gick utan problem.

/Magnus
 

daniel.a

New member
jag körde upp med södermalms/västermalms trafikskola. Jag tyckte att de var mycket bra. De hyr en del av bromma flygplats där man kan öva ostört, vilket är skönt när man är färsk.
 

peoni887

New member
Jarla...

jag tog mitt kort på jarla och är kalasnöjd. många om man kollar på sporthoj.com rekomenderar också jarla...

där blir du inte besviken...

/P
 

swischmc

New member
Tibble trafikskola

Vill du ha en skola norr om Sthlm så kan jag rekommendera Tibble trafikskola i Täby. Gick där förra året och blev nöjd med både lärare (3 st) och upplägget. Inte svårt att få tider heller, de ställer upp (nästan) alla tider på dygnet. ;)

Samtidigt med mig gick flera som börjat köra i Norrtälje, som inte varit nöjda där, och tyckte att det var värt att resa till Täby.
Själv tog jag hoj-kort på tre månader, trots att jag aldrig suttit ens på en moppe innan. Att det tog hela tre månader och inte två, som skolan trodde, berodde enbart på att jag inte beställde teoritid i tid... :eek:
 
Top