Hur har SMC agerat, och vilka åsikter har SMC om vägverkets maffiametoder när de bestämde om den sk. nolltolleransen ska vara vägledande för deras beslut.
Har kört MC senaste 30 åren, nu Electra. Har alltid upplevt frihetskänslan av att vara mc-buren. Men nu vete f-n om det inte är dags att ställa av den. Anledning är alla dessa vajerräcken som är uppsatta. Jag börjar få tvångstankar om köttknivar som far runt benen. Exempelvis när man ska köra om långtradare som trycker ut en med vindtrycket mot mitträcket, fy f-n det känns äckligt.
I Danmark lyckades de få bort räckena med mc folket som pådrivare. Jag har inte sett ngt. liknande protester från folket i Sverige, ex. vid 1 maj. med flaggor som upmanar "BORT MED RÄCKENA" Låt tjänstemänen på Vägverket åka 100 mil på hoj där det finns vägräcken, sen kan dom utvärdera vad dom har hittat på. Om dom hade sattsat alla dessa pengar på viltstaket istället, så hade de uppnåt effekt med färre olycker genom den åtgärden. Vi kan åka en ggn. om året, och demonstrera utanför deras kontor, var dom nu håller till.
Har kört MC senaste 30 åren, nu Electra. Har alltid upplevt frihetskänslan av att vara mc-buren. Men nu vete f-n om det inte är dags att ställa av den. Anledning är alla dessa vajerräcken som är uppsatta. Jag börjar få tvångstankar om köttknivar som far runt benen. Exempelvis när man ska köra om långtradare som trycker ut en med vindtrycket mot mitträcket, fy f-n det känns äckligt.
I Danmark lyckades de få bort räckena med mc folket som pådrivare. Jag har inte sett ngt. liknande protester från folket i Sverige, ex. vid 1 maj. med flaggor som upmanar "BORT MED RÄCKENA" Låt tjänstemänen på Vägverket åka 100 mil på hoj där det finns vägräcken, sen kan dom utvärdera vad dom har hittat på. Om dom hade sattsat alla dessa pengar på viltstaket istället, så hade de uppnåt effekt med färre olycker genom den åtgärden. Vi kan åka en ggn. om året, och demonstrera utanför deras kontor, var dom nu håller till.
Last edited: