Varför inte ange vilken hoj man kör i profilen?
Petrus
Eller varför inte ett garage liknande det på SH, det vore trevligt
Jag personligen skulle gärna se någon avd typ "Minneslunden" på SH. Det är trots allt en del av vår vardag, och att reflektera över vad som händer andra kan vara nog så viktigt om vi vill ha mogna och tänkande mc-förare. Det blir trots allt en sorts "närhet" även till olyckor som man aldrig annars skulle läsa/bry sig om, och jag tror tyvärr att det är viktigt att vi ständigt blir påminda om att det trots allt är farligt att köra mc.
Dessutom gärna en tråd där man kan skriva om eventuella olyckor som händer. Detta för att det ibland dels kan vara skönt att "skriva av sig" när när det händer en själv eller någon närstående (personlig erfarenhet), men också för att vi där på ett seriöst sätt ska kunna diskutera och förhoppningsvis dra lärdom av vad som hänt. Ända "haken" är väl att om det ska komma något konkret ur en sådan tråd så måste den nog övervakas någorlunda så att detta inte sker på ett fördömande sätt, eller där det blir fråga om att man försöker hitta eller utpeka skyldiga till enskilda olyckor, skuldfrågan måste vi givetvis lämna till andra att avgöra. Kritik och oliktänkande ska givetvis välkomnas, men inte onödiga/spydiga/omogna eller rent provocerande kommentarer etc.
Två trista förslag, jag vet, men de borde passa bra här då ett av SMC:s mål givetvis är att jobba på att förebygga olyckor av alla de slag.