Vad häde med oljestickan ?

esporta09

New member
Skulle kolla oljan på min BMW 800 s hade den på tomgång när jag förde ner stickan som är av hård plast var det ngt som började hugga blev märken på stickan vad har hänt ???Måste man bytta olja ??
 

mudder

Member
Du höll väl stickan snett så att den kom åt nåt drev eller annat som snurrar där inne.
 

OH-

Member
"Skulle kolla oljan på min BMW 800 s hade den på tomgång när jag förde ner stickan som är av hård plast var det ngt som började hugga blev märken på stickan vad har hänt ???Måste man bytta olja ??"

Ursäkta och förlåt, men vad skulle finessen med den manövern vara? Så märkliga motorer gör inte ens BMW, såvitt jag vet, att man skall kolla oljan med motorn igång.
 

Jari69

New member
Jag skulle byta olja då plastbitarna kan slamma igen oljekanaler m.m. och därmed orsaka smörjstopp! Eller så chansar du och riskerar motorhaveri! Vilken kostnad vill du ta? ;-)
 

Lejonell

New member
En motor som är så avancerad att den måste vara igång när man kollar oljan, är nog så avancerad att den även skickar in små nanotekniker som samlar ihop alla plastpartiklar och skickar ut dom genom avgaserna som en uppblåst BMW ballong.

Stämmer troligen inte men det var en kul vision i mitt huvud.
Jag skulle också byta olja.
lycka till.
 
Top