Vad för slags utbildning?

RobotScooter

New member
Hej

Jag har kollat in en hel del olika utbildningar på nätet, men mitt bekymmer är att jag inte är helt 100 på vad jag vill gå för utbildning.
Jag har b la funderat på dessa utbildningar:

Flygutbildning nöjesflygning: Har i flera år drömt om att någongång bli pilot, men rädd för att min funktionsnedsättning kan försvåra detta.

Vattenskoter utbildning:
Bör jag kunna klara av oavsett min funktionsnedsättning. Behövs det lika bra balans för vattenskoter som för MC?

MC/moped utbildning:
För att senare kunna köra MP3:an.

Pistolskytte utbildning:
Bör jag kunna klara av oavsett min funktionsnedsättning.

Armborst utbildning:

Vilken av dessa hade ni andra tagit och vilka av dessa tror ni JAG kommer ha mest nytta av och där jag får mest valuta för pengarna?

Jag är tacksam för tips.
 

RobotScooter

New member
Är du allvarlig? :)

Klart jag är allvarlig, varför frågar du sådär?

Utbildningarna jag nämnde ovan har jag funderat på mycket länge. T ex en pistolskytte urbildning kräver ju ingen balans, inga hjälmar eller skinnställ. Bara hörselskydd medan armborst inte ens kräver hörselskydd, en pil låter ju inget alls.

Det finns en skytteklubb i Kallebäck som utbildar personer i pistolskytte, även polisen gör det också.

Nackdelen är ju att en pistolskytte utbilning kan inte transportera mig till olika platser, men detta har jag lyckats lösa tillfälligt på annat sätt.
 
Last edited:
Top