V-strom service

Kuckel

New member
Har precis servat min V-strom (1.200 mil) Verkstaden har bytt olja, filter och tändstift enligt kvittot. Är detta allt som ska utföras på en 1200-mila service eller bör det finnas mer som borde ha bytts ut eller inspekterats?

Någon som vet vart man kan få tag i information om vad som ska ingå i de olika serviceintervallerna på min V-strom?
 
B

Batman

Guest
åk tillbaks till verkstan och be om ett protokoll om vad som gjort på din Vstrom, jag har lämnat in min Vstrom på två olika verkstäder och jag har fått ett protokoll ihophäftat med kvittot,

har du fått stämpel i serviceboken????
 

mule

New member
Serviceprotokoll?

Fick du inget serviceprotokoll? Det har jag alltid fått från min leverantör. Det borde du kräva annars har du ju ingen koll på vad som gjorts.
 

namn

New member
Kontroll luftfilter
Dra åt avgas, ljuddämpare, bultar
Byta tändstift
Kontroll bensinslang (byte 4år)
Byte motorolja (står faktiskt inte filter)
Kontroll tomgång
Kontroll gaswirens spel
Synkronisering Insugslufttryck(trottel body)
Byte kylvätska (2år)
Kontroll kylarslang
Kontroll kopplingsslang (byte 4 år)
Kontroll kopplingsvätska (byte 2 år)
Kontroll kedja/drev ( reng. smörjn 1000km)
Kontroll bromsar
Kontroll bromsslangar (byte 4 år)
kontroll bromsvätska (byte 2 år)
Kontroll Däck
Kontroll Styrning
Kontroll Framgaffel spel/läck/skador
Kontroll upphängning bak
Efterdra chassits skruvar och muttrar

Med kontroll avsees kontroll rengöring och smörjning där det finns behov........... Källa min bok till strom 1000 K4 (2005)
 

Kuckel

New member
åk tillbaks till verkstan och be om ett protokoll om vad som gjort på din Vstrom, jag har lämnat in min Vstrom på två olika verkstäder och jag har fått ett protokoll ihophäftat med kvittot,

har du fått stämpel i serviceboken????

Japp stämpel fick jag
 
B

Batman

Guest
kom att tänka på att jag har varit på en märkesverkstad här i min stad oxå, när jag betalade och frågade efter serviceprotokollet sa ägaren: "den låg på internet" ???jag fick min stämpel iallafall,
dit åker jag inte ens för att köpa reservdelar, det är ett jäkla fifflande från en del
 

V Saarela

New member
Lämnar man in för en serviceintervall(åtminstone hos en auktoriserad som har underlaget för den) så görs den ju efter det också får man förutsätta.

Alla verkstäder lämnar inte ett protokoll till kunden(fast jag tycker man ska visa god serviceanda och lämna ett sådant)

Att man inte får ett protokoll behöver alltså inte betyda att dom automatsikt luras, likväl som, bara för att man får ett protokoll i handen att man fått gjort servicen enligt den?
 

Hojkul!

New member
Väcker liv i en gammal tråd.

För några år sedan lät jag en Mycket känd MC-verkstad genomföra service på min hoj, och det visade sig att de inte lyft tanken för att byta tändstift och göra rent luftfiltret. Riktigt dåligt... Givetvis påpekade jag detta, och jag blev långt senare kompenserad till viss del, men likväl dåligt och de får Inte serva min hoj igen.
 
Top