Vårstart

ijabb

New member
Skulle starta upp min Kawa 800 classic 99 igår. Det gick inget vidare. Den ville absolut inte. Har aldrig hänt tidigare. Batt ok och startmotor ok. Stått inne utan supervärme, ngn + grad som lägst. Kan det va fukt som krupit eller?????
 

Wallfärder

New member
Har du testat att byta ut bensinen? Min hoj brukar bli lite svår när soppan stått lite för länge, fräsch bensin brukar hjälpa avsevärt. Dessutom brukar jag köra igenom en slatt STP akut injektioncleaner första 2 tankarna. Har gjort det enda sedan jag körde förgasarhoj och glömde tömma dem för vintern. :eek:
 

ijabb

New member
Tack

Har du testat att byta ut bensinen? Min hoj brukar bli lite svår när soppan stått lite för länge, fräsch bensin brukar hjälpa avsevärt. Dessutom brukar jag köra igenom en slatt STP akut injektioncleaner första 2 tankarna. Har gjort det enda sedan jag körde förgasarhoj och glömde tömma dem för vintern. :eek:

Tack för det! Gick ju som en dans.......
 

UglyJazz

New member
Bensinen ja...

Slå i en skvätt bränslestabilisering i tanken innan du ställer in den nästa höst, så ska du se att du slipper det där.
Bensinen ändrar recept från år till år numera och innehåller mer och mer organiskt/biologiskt fanskap som kläggar igen munstyckena värre och värre för varje nytt miljöskit bensinbolagen tvingas hälla i soppan...

Det är miljötalibaner och liknande patrask i våra beslutsfattande organ som ställer till det här för oss, och dom som är värst har inte ens körkort själva...:mad:
 
Top