väskor stulna

Rubbe

New member
Hämtade min Meanie från 100mila-service igår e.m. och hade även fått ett par sprillans click-väskor monterade. Imorse när jag kom ned till garaget (sorgenfrivägen, malmö) var de borta, med hållare och allt. Garaget är ett gemensamt bostadsgarage med ca 80 platser och jag vet inte ifall det är nån med nyckel eller om nån lyckats ta sig in ändå som tagit dem. Att folk inte kan skillnaden på mitt och ditt... :mad:
Ni kan väl hålla ögonen öppna för ev. väskor till salu den närmsta veckan.

Väskorna var av den här typen:
610334_16.jpg
 

Marie

Banned
Hämtade min Meanie från 100mila-service igår e.m. och hade även fått ett par sprillans click-väskor monterade. Imorse när jag kom ned till garaget (sorgenfrivägen, malmö) var de borta, med hållare och allt. Garaget är ett gemensamt bostadsgarage med ca 80 platser och jag vet inte ifall det är nån med nyckel eller om nån lyckats ta sig in ändå som tagit dem. Att folk inte kan skillnaden på mitt och ditt... :mad:
Ni kan väl hålla ögonen öppna för ev. väskor till salu den närmsta veckan.

Väskorna var av den här typen:
610334_16.jpg

Ingen tröst för dig, men det går uppenbarligen åt det hållet!

Min son kom igår morse ner i ett liknande garage i Halmstad, bara för att finna att hans BMW 525 saknade både original panelmonterad navigator och samtliga strålkastare (dessutom den obligatoriska krossade sidorutan...)

Snyggt jobbat i övrigt, med få ytterligare skador, var väl ett slags tröst för tigerhjärtat...
 
Last edited:

Rubbe

New member
Snyggt jobbat i övrigt, med få ytterligare skador

Vet inte det jag... var nere igen och kollade till hojen och upptäcker då att de även tagit båda bakdämparna (jag vet, hur kunde jag inte se det första gången??) och repat både avgassystem och kardankåpan. Hojen är 2½ veckor gammal... :mad:
Nu kan jag m.a.o. inte ens köra den på flera veckor.
 

Ducatista

New member
Vet inte det jag... var nere igen och kollade till hojen och upptäcker då att de även tagit båda bakdämparna (jag vet, hur kunde jag inte se det första gången??) och repat både avgassystem och kardankåpan. Hojen är 2½ veckor gammal... :mad:
Nu kan jag m.a.o. inte ens köra den på flera veckor.
Tråkigt läge.

För ett par år sedan skulle jag och sambon ut på tur. Hans hoj vägrade starta trots att vi försökte springa igång den. Till slut tröttnade vi och öppnade upp för att kolla batteriet. Snacka om att vi blev förvånade när vi upptäckte att batteriet var stulet. Sedan visade det sig att de även hade stulit mina originalverktyg som låg under sadeln på min hoj.

Ett halvår sedan letade vi förgäves igenom garaget (som hade plats för 20 bilar) efter sambons hoj. Än idag är den inte återfunnen utan gick säkert på export...
 

jeanette71

New member
Ingen heder!

Det är så himla tråkigt att sådant händer.
I mångt & mycket så har tyvärr alltför många tappat heder & samvete!
Tragiskt!
 
Top