Världens bästa SMC

OH-

Member
Idag är det 14/4. Det finns 11 grundkurser i anmälningssystemet.

Är det nån annan än jag som tycker det är lite anmärkningsvärt? Visst, nya IT-lösningar kan bli försenade eller haverera men då måste man väl gå ut och upplysa om det? Meddela fortbildingssugna motorcyklister med STORA BOKSTÄVER att dom får leta kurstillfällen på annat håll (länens hemsidor t ex).
 

Surikaten

New member
Förslag

Jag håller med Ole. Nog finns en stor potential att göra informationen mer lättillgänglig. Man klickar, och klickar sig vidare, i en lång loop, som slutar med en återvändsgränd att man skall leta vidare på distriktens sidor. Bättre vore med en lång lista eller klickbar kalender där samtliga landets aktiviteter listas, där man i en rullgardin kunde välja tex "Kurser Grundutbud" och lista just dessa eller välja "Samtliga aktiviteter" och få just dessa. Detta för tex hela året, för en tidsperiod, eller bara för idag. Ett benchmark skulle kunna vara Stockholm stads sökfunktion http://www.stockholmtown.com/Event/EventSearch____7673.aspx. Keep up the good work.
 

Swedie

Administrator
Personal
Jag kommer ta mig an det här i veckan o se vad jag kan hitta på för att förenkla och göra det lättare att hitta det man vill komma åt.

Det börjar dock bli så pass mycket information att 1 sida som länkar till allt inte funkar.
 

OH-

Member
Jag kommer ta mig an det här i veckan o se vad jag kan hitta på för att förenkla och göra det lättare att hitta det man vill komma åt.

Det börjar dock bli så pass mycket information att 1 sida som länkar till allt inte funkar.

Skitbra! Helt klart behövs det en städning. Det blir ja alltid så att efter tillräckligt många tillägg och nyheter blir det rörigt.

Samtidigt tycker jag att det gäller att kritiskt granska texterna så att det hålls helt klart vad som gäller "storbanekurser" och vad som gäller grundkurser och andra sorter. Som det är nu finns det t ex en "FAQ" som det hänvisas till rent allmänt men den är helt tydligt skriven för att passa in på "storbanekurser". Likadant står det på anmälningssystemets förstasida att man skall bli medlem (om man inte redan är det) i samband med anmälan, gäller ju inte alla kurser.

Lite liknar det infon från den dyngsprättarklubb jag tillhör. Webmastern och redax där är crossförare, jag kör lite motionsenduro: Alla skall ha träningskort (betyder att crossförare skall ha), All träning är inställd (betyder att enduroslingan är öppen för träning) osv.
 
Top