Vänern Runt på en dag

Chresten

New member
Välkommen till Vänern Runt på en dag.
Turen runt vår största sjö är på ca 50 mil (enbart asfalt) och har en effektiv körtid enligt GPS på ca. 9 timmar. Med stopptider tar det drygt 11 timmar att ta sig runt. Det är med andra ord en utmaning som man ska ta på alvar.
Det är fjärde året som vi arrangerar denna tur och under åren har vi hittat fler bra MC-vägar så vi kan undvika att köra på R 45, E18 och väg 26.

När: Lördag den 26 augusti kl. 09:00
Samling: Shell/7 eleven, Gropbrovägen 2, Vänersborg kl. 08:45
Färdledare/kontaktperson: Chresten Nielsen. Mobil:0701-739320 E-post:chresten.n@telia.com
Mer information: http://www.bmwklubben.se/d8vanernrunt
 
Last edited:

TMax500

Member
Intressant! Skriver in detta i kalendern och tar beslut senare (=sent, när vi vet hur vädret blir...).
 

TMax500

Member
Vädret ser ok ut. Jag hänger på! Har ingen BMW, dock.... utan en traja. Tar med mig en kompis som kör Guldvinge. Skall vi mail-anmäla oss till dig? Eller PM?
 

TMax500

Member
Var finns du? Jag finns i västra delen av stan. Påvelund, mellan Fiskebäck och Hagen/Långedrag.

Alternativt så ses vi på Circle K-macken (f. d. Statoil) vid (f. d.) gasklockan.
Avfärd 7.15, samling några minuter innan?
 

TMax500

Member
STORT tack till Chresten för en kanonrunda! Väl organiserat och arrangerat, mycket väl rekognoserat.
Jag är trött men väldigt nöjd efter en heldag (7.00-21.30) på vägen!

Kul att ses, Lasse01!
 

Lasse01

New member
STORT tack till Chresten för en kanonrunda! Väl organiserat och arrangerat, mycket väl rekognoserat.
Jag är trött men väldigt nöjd efter en heldag (7.00-21.30) på vägen!

Kul att ses, Lasse01!
Tack detsamma TMax500:tummenupp. Fantastisk runda med underbara vägar! Tack Chresten:)
 

Chresten

New member
Tack till alla som deltog. Ni bidrog alla till att håll ordning i ledet med 30 motorcyklar. Då är det inte så svårt att vara turledare.


Välkommen åter lördag den 25 augusti 2018.
 

TMax500

Member
Hoppas ni får en fin tur.

Måste dessvärre avstå idag - annat har dykt upp i kalendern som gör att jag inte kan köra med.
Trist! För jag hade gärna velat köra med även i år. En riktigt fin tur är det som du letat fram, Chresten!
 

F800ST

Member
Hade tänkt åka detta men fick planera om för att hämta upp ett hagelgevär jag köpt, så det blev istället en tur på 92 mil ToR Hagfors - Nacka/Saltsjö-boo, efter lite upplägg på resväg för att undvika motorvägarna. Tog 12-13 timmar totalt.

Hoppas kunna hänga på om det blir en tur nästa år.
 

TMax500

Member
Hade tänkt åka detta men fick planera om för att hämta upp ett hagelgevär jag köpt så det blev istället en tur på 92 mil......
Fattar. Såna har vi i Göteborg med. Folk som åker omkring med nyinköpta ex-jugoslaviska vapen och handgranater i sina fordon. :) :)
 

F800ST

Member
Fattar. Såna har vi i Göteborg med. Folk som åker omkring med nyinköpta ex-jugoslaviska vapen och handgranater i sina fordon. :) :)

De finns nog lite överallt, skillnaden är att jag FÅR ha vapen och orsaken till omplaneringen var just att jag fått vänta på mitt tillstånd sen slutet av mars och kom nu i augusti.

Kriminella har hunnit köpa och sälja hur många vapen som helst under tiden jag väntade på mitt 6:e tillstånd.....vapenägare utreds varje 24 timmars period, så jag har alltså godkänts som icke kriminell ca 120 gånger ändå tar polisen 4 månader på sig för något som enligt svensk förvaltningslag ska ta MAX 30 dagar att göra....medans kriminella springer omkring ostört med sina puffror.
 
Top