väg

• Thread starter honda cbf 500
  • Start date
H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Hur ser vägarna ut hos Er? Här i Linköping ser det rätt så förjävligt ut. Långa sprickor i asfalten, då menar jag fler meter långa sprickor, mkt pott hål, på sin håll har vägbanan blivit så bucklig så att nästan bilen tar en flygtur när man kör i 50-60 km/h.

Är det likadant där Ni bor eller är det bättre än i Lkpg? Så här dåligt har vägarna aldrig varit i Linköping.

Det är lite oroväckande nu när hojsäsongen drar igång snart.

Hälsningar,

Amir

Ove 60+

Active member
Hej,

Hur ser vägarna ut hos Er? Här i Linköping ser det rätt så förjävligt ut. Långa sprickor i asfalten, då menar jag fler meter långa sprickor, mkt pott hål, på sin håll har vägbanan blivit så bucklig så att nästan bilen tar en flygtur när man kör i 50-60 km/h.

Är det likadant där Ni bor eller är det bättre än i Lkpg? Så här dåligt har vägarna aldrig varit i Linköping.

Det är lite oroväckande nu när hojsäsongen drar igång snart.

Hälsningar,

Amir
Har varit en konstig vinter så vi får nog räkna med tjälskador som vi minns ett tag. Snön kom tidigt så i terrängen är tjälen inte särskilt djup men på vägarna är det en annan sak. Hörde en uppgift om tjäle ner till 120 cm i mitt område i vägbana. Blir offroad on the road skulle jag tro. :eek:

lilleman

New member
Det är likadant här i skåne
E65an mot Ystad ser och känns hemsk att köra på
sina ställen.

mvh/Roger

H

honda cbf 500

Guest
grus, potthål, sprickor och bucklor på vägen lär inte vara en bra kombnation för en säker mcsäsong.

// Amir

H

honda cbf 500

Guest
Det har du rätt i och det hade jag gjort och om jag inte hade bekymmer med mina axlar. xt 600 är den enda offroadhoj som jag har kört som jag klarar köra kortare sträckor men jag vet inte hur det är med längre sträckor. Jag kör oftast långa sträckor.Iofs kan man ju ha två hojar :rolleyes::D

// Amir

Om inte vägen passar hojen kan man ju skaffa en hoj som passar till vägen.;)

Ove 60+

Active member
Det har du rätt i och det hade jag gjort och om jag inte hade bekymmer med mina axlar. xt 600 är den enda offroadhoj som jag har kört som jag klarar köra kortare sträckor men jag vet inte hur det är med längre sträckor. Jag kör oftast långa sträckor.Iofs kan man ju ha två hojar :rolleyes::D

// Amir

:confused: Klart att man ska minst 2 hojar?! :D

Ove 60+

Active member
Det mindre vägnätet höll bättre standard på 70 talet jämfört med nu.

:confused: Absolut! på den tiden sköttes alla grusvägar väldigt bra och det var inte en massa oljegrus som mest bara krullar till sig efter några få år.

Kunde vara lite mjukt direkt efter att vägen hyvlats till men sen var den väldigt körbar. Det är väl för dyrt att låta väghyveln gå tillräckligt ofta. :(

mudder

Member
Jag måste passa på och varna alla MC-åkare som brukar bli oroliga så här på våren när rullgruset ligger i kurvorna. Kolla in vad grus det är under isen... hua...:eek: