Utloggad under session?

Smurfen

Airhead Traveller
Jag satt i kväll/natt och skrev lite inlägg och när jag skulle förhandsgranska mitt inlägg så var jag tvungen att logga in igen. Jag hade alltså blivit automatiskt utloggad.
Jag hade väl inte superkoll på tiden men säg 15-20 minuter kanske.

Är det nån bug/inställning eller ska det var så?

Inge vidare tycker jag, för mycket besvär. Nu hade jag väl tur för min text fanns ju kvar, men ändå alldeles för mycket besvär.
 

Chopperbyggarn

New member
Jag satt i kväll/natt och skrev lite inlägg och när jag skulle förhandsgranska mitt inlägg så var jag tvungen att logga in igen. Jag hade alltså blivit automatiskt utloggad.
Jag hade väl inte superkoll på tiden men säg 15-20 minuter kanske.

Är det nån bug/inställning eller ska det var så?

Inge vidare tycker jag, för mycket besvär. Nu hade jag väl tur för min text fanns ju kvar, men ändå alldeles för mycket besvär.

Håller med om att man blir utloggad alldeles för snabbt när man skriver här!

På andra forum jag skrivit på har man riktigt lång tid på sig och dom har säkert lika stor behov av säkerhet som detta forum.

Anders.J
 

Swedie

Administrator
Personal
Det finns ingen sådan inställning att man automatiskt blir utloggad.

Se bara till att du om du loggar in, så kryssa i rutan att fortsätta vara inloggad. Först då sparas cookie.
 

Swedie

Administrator
Personal
Jag ska hålla ett öga på detta och prova själv.

Ibland när sådana fel uppstår så har man slut på temporärt filutrymme för webbläsaren. Gå in i inställningar och kolla så det inte är dåligt med allokerat utrymme. Öka isåfall, eller ta bort temporära filer och börja om på ny kula.
 

Smurfen

Airhead Traveller
Nu har det hänt igen! :mad:
Jag satt i kväll och skrev ett ganska långt inlägg, kanske en halvtimme, men det finns ingen "förhandsgranskaknapp" så jag klickade på "gå till avancerad" och tänkte att det kanske finns där, då kommer en ruta upp att jag inte är inloggad, sen var all text borta.
Det finns heller ingen "fortsätt vara inloggad" ruta att klicka i. Däremot en ruta som heter "kom ihåg mig"?
Riktigt dj...vla värdelöst, jag orkar inte sitta och skriva allting igen :mad:.
 

Swedie

Administrator
Personal
Nu har det hänt igen! :mad:
Jag satt i kväll och skrev ett ganska långt inlägg, kanske en halvtimme, men det finns ingen "förhandsgranskaknapp" så jag klickade på "gå till avancerad" och tänkte att det kanske finns där, då kommer en ruta upp att jag inte är inloggad, sen var all text borta.
Det finns heller ingen "fortsätt vara inloggad" ruta att klicka i. Däremot en ruta som heter "kom ihåg mig"?
Riktigt dj...vla värdelöst, jag orkar inte sitta och skriva allting igen :mad:.

Jag hittade nu, lite sent tyvärr, en inställning som förlänger sessionen om man inte klickat i "kom ihåg mig". Det var tidigare 15 minuter, men nu är det istället satt till 2 timmar.
 
Top