Jag lånar tråden lite.
Jag har precis tecknat en SMC-försäkring via Folksam.
För att få ner premien ytterligare så behöver jag gå en avancerad kurs med SMC.
Har kollat lite på sidan men det verkar inte finnas någon sådan kurs att tillgå i norra Sverige? Eller letar jag för dåligt?
Hälsningar John
Jag lånar tråden lite.
Jag har precis tecknat en SMC-försäkring via Folksam.
För att få ner premien ytterligare så behöver jag gå en avancerad kurs med SMC.
Har kollat lite på sidan men det verkar inte finnas någon sådan kurs att tillgå i norra Sverige? Eller letar jag för dåligt?
Hälsningar John
Hur mycket upp i norra Sverige är du på jakt efter?
Per Gjers kör tre dagar på Mittsverigebanan i augusti.
Jag kan varmt rekomendera den banan. Visserligen liten men mycket pedagogisk och rolig och ligger underbart vackert med hela nedre Norrland runt omkring,,
tycker en Stockholmare
Vidare så har SMC Västerbotten kurser i Skellefteå/Fällfors och i Lycksele
"SMC Västerbotten är glada att kunna bjuda in er till utbildning inom Broms- och Kurvteknik på den Skellefteå Drive Center på den före detta flygbasen i Fällfors samt på Lycksele gokartbana. Följande datum gäller:
23/5 BKK-utbildning Lycksele gokart-bana
24/5 BKK-utbildning Skellefteå Drive Center
5/7 BKK-utbildning Skellefteå Drive Center
8-9/8 BKK-utbildning Skellefteå Drive Center
Betalningen sker direkt ute på banan vid ankomst, ta gärna med jämna pengar." - Se vidare här: http://www.motorcyklisterna.org/templates/NewsPage.aspx?id=5849
SMC Jämtland kör på Molanda:
"Nu är det klart med BKK kursen på Molanda.
Vi kör den 13 Juni och startar kl 09.00
Pris: 750:- Då ingår mat och förfriskningar. Anmälan sker via e-post eller sms. "
Se vidare här: http://www.motorcyklisterna.org/templates/NewsPage.aspx?id=6086
Välkommen!
/J
Hur mycket upp i norra Sverige är du på jakt efter?
Per Gjers kör tre dagar på Mittsverigebanan i augusti.
Jag kan varmt rekomendera den banan. Visserligen liten men mycket pedagogisk och rolig och ligger underbart vackert med hela nedre Norrland runt omkring,,
tycker en Stockholmare
Ja midlanda är en fin bana men jag siktar nog in mig på Fällfors då det i princip är nästgårds.
Edit: Det visade sig att min premie skulle bli dyrare om jag gick kursen så det får nog vara i alla fall. ( tydligen går det bara att ha helår, alltså ej avställningsbar, på smcförsäkringen.) ... Man kan ju bli tokig för mindre, man får olika priser varje gång man ringer. Försäkringsbolag... :huvet
Edit: Det visade sig att min premie skulle bli dyrare om jag gick kursen så det får nog vara i alla fall.
Men!!! Inte skall du låta en försäkringspremie styra om du skall fortbilda dig i MC-körning.
Mitt tips är att du anmäler dig dig till några BKK-dagar i Norrland. Jag kan nästan garantera att du aldrig haft så roligt och "nyttigt" på motorcykel om du förstås inte kört bana tidigare.
Men jag kan inte motivera att betala 1300 för en kurs som försäkringsbolaget vill att jag ska gå, när de då straffar mig med att öka på min årspremie med ca 1000 kr. Jag är snart fattig student...