Usel kundservice

Pikkusisko

New member
Det finns en verkstad i Kumla som uppenbarligen inte behöver nya kunder. Jag vore tacksam om de skrev om det på deras hemsida så man slapp försöka få kontakt med dem och vänta på ett svar.

Första gången när jag behövde service så gick det inte att ringa till verkstan. I ett mail bekräftade dom att det var fel på deras telefonlinjer. Fine, men när man har mailat fram och tillbaka i två veckor utan att ens ha fått en tid så börjar man undra om företaget totalt saknar mobiltelefoner som de kan ringa upp kunden med - en kund som i varje mail lämnat sitt telefonnummer i hopp om att bli uppringd (i tfn löser man problemet i 2 minuter). Till slut kontaktade jag en annan verkstad och mc:n var servad samma vecka.

Andra gången när jag behövde hjälp så handlade det om några skador som uppkommit vid avåkning. Denna gång gick det att ringa upp verkstan i Kumla och få info om att jag skulle ta reda på ett skadenummer och återkomma. Jag lämnade ett skadenummer på en tidbokningsformulär på nätet, men har fortfarande efter några veckors väntan inte hört något från Kumla. Som förra gången så ringde jag upp en annan verkstad och fick mc:n fotograferad samma dag av en riktigt trevlig kille som även lovade ta kontakt med försäkringsbolaget.

Orsaken till att jag envisades med att ta kontakt med företaget i Kumla är att på andra "avdelningar" har dom jättebra service - t ex när man ska handla kläder, utrustning och reservdelar. Frågan är om jag ens ska försöka kontakta dem nästa år när jag ska börja leta efter en ny mc...
 
Top