JockeG
New member
Tja, jag är en återfallsknutte som blev med en MT-09a i mitten av augusti. Har hunnit klämma fem knixkurser sen dess och börjar bli på gränsen för att ta klivet över i röd grupp. Jag har en liten fundering ang fjädringen på min hoj. Har ställt upp fjäderförspäningen och ökat returdämpningen ett halvt varv. Har ingen möjlighet att justera kompressionen. Nåväl, mitt problem är att den sätter sig rätt hårt när jag kliver ut ur svängarna och den känns även rätt mjuk fram. Ingen konstig slitagebild på däcken, fint ruggade..
Jag har fått lite olika alternativ från Motospeed, allt är Öhlins produkter.
1. stötdämpare anpassat för hojen + gaffelfjädrar + gaffelolja=6500
2 stötdämpare för hojen + fjäder anpassat till min vikt + cartridgekitt + gaffelfjädrar + olja=17900
Jag är inte dummare än att jag fattar att alt 2 är betydligt bättre än nr 1 men frågan är om det är lönt att kosta på hojen så pass mkt för att köra gokartbana. Kastar jag pengarna i sjön med cartridgekittet då det står för nästan hela prisskillnaden? Bara uppdatera alt 1 med en hårdare fjäder?
Tips, galenskaper, vilda idéer, hurrarop.. ja, allt emottages hjärtligt!
Jag har fått lite olika alternativ från Motospeed, allt är Öhlins produkter.
1. stötdämpare anpassat för hojen + gaffelfjädrar + gaffelolja=6500
2 stötdämpare för hojen + fjäder anpassat till min vikt + cartridgekitt + gaffelfjädrar + olja=17900
Jag är inte dummare än att jag fattar att alt 2 är betydligt bättre än nr 1 men frågan är om det är lönt att kosta på hojen så pass mkt för att köra gokartbana. Kastar jag pengarna i sjön med cartridgekittet då det står för nästan hela prisskillnaden? Bara uppdatera alt 1 med en hårdare fjäder?
Tips, galenskaper, vilda idéer, hurrarop.. ja, allt emottages hjärtligt!
Last edited: