Jag fick en gammal Garmin Zumo 450 på köpet när jag köpte hoj i vintras. GPSen fungerar alldeles utmärkt, så det vore trevligt att uppdatera kartan, men jag kan för allt i livet inte lista ut hur man gör. Någon som har koll?
1:
www.garmin.se
2: Ladda ner programmet Garmin express till din dator
3: Anslut din GPS till datorn med USB-kabel
4: Låt programmet göra sitt. Du kommer troligen få ett par val, typ "uppdatera programvaran" och "det finns nyare kartor"
5: Häpna över hur dyra kartor är
6: Antingen köper du kartorna via Garmin Express, eller direkt på minneskort från Garmin
Det inbyggda minnet i din GPS är inte tillräckligt stort för att få plats "hela europas" kartor men ska du bara ha en mindre del så funkar det. Vill du har mera kartor så går det alltid bra att installera på ett löst minneskort.
Men hela den där processen är inte alltid så självklar som man kan tro...tyvärr...särskilt inte då enheten är ett par år gammal vid det här laget.
Men om du har tur så har någon tidigare ägare köpt till "Lifetime" (livstids-fria kartuppdateringar) och då är det bara att installera.
Eller bara och bara...ibland känns det som om Garmins mjukvara är kodad av en förskoleklass, men det brukar gå att få ordning på till slut.
Friskrivning:
De här äldre Garmin har jag inte enbart positiva upplevelser av att uppdatera.
Men det beror säkert på mig... :lemon:
Stegen 1-4 ovan bör vara relativt problemfria iallafall.
Lycka till!
/B