tyskland

• Thread starter honda cbf 500
  • Start date
H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Jag har funderingar på att eventuellt åka till norra tyskland i slutet av sommaren men törs man åka med tanke på den här viruset/bakterie som härjar?

Mvh

Amir

janric

New member
Med tanke på ...

Hej,

Jag har funderingar på att eventuellt åka till norra tyskland i slutet av sommaren men törs man åka med tanke på den här viruset/bakterie som härjar?

Mvh

Amir

Måste du åka med tanke på det?

VARJE dag dör det i genomsnitt en människa i trafiken i Sverige. Hur statistiken ser ut i Tyskland vet jag inte men jag tror att vi svenskar är lite säkrare.

De som väljer att ligga kvar i sängen hela semestern löper, statistiskt sett, absolut störst risk att dö.

Säkraste motoriserade förflyttningssättet är hiss.:rolleyes:

Trevlig semester!:D

H

honda cbf 500

Guest
Mitt reservalternativ är norge men då jag läser tyska så vill jag hellre till tyskland!

// Amir

janric

New member
Åk!!

Tyskland är ett mycket trevligt och omväxlande land att åka i. Thüringen kan varmt rekommenderas. Ca 50 mil från Kielfärjan.
Massor av många fina vägar, kultur, mat, människor, sevärdheter, historia etc., etc.

Sök Thüringen på internet bara. Vi bodde förra sommarn i Bad Liebenstien på Villa Rosseck. Hur friska som hälst. Kolla booking.com.

Jan

H

honda cbf 500

Guest
Om resan blir av så har jag tänkt att första natten övernatta i flensburg och så åka vidare till Kiel och sen vidare till Lübeck. Husum blir nog sista anhalt innan jag börjar åka tillbaks.

//Amir

Tyskland är ett mycket trevligt och omväxlande land att åka i. Thüringen kan varmt rekommenderas. Ca 50 mil från Kielfärjan.
Massor av många fina vägar, kultur, mat, människor, sevärdheter, historia etc., etc.

Sök Thüringen på internet bara. Vi bodde förra sommarn i Bad Liebenstien på Villa Rosseck. Hur friska som hälst. Kolla booking.com.

Jan

JHkillen

New member
Hej,

Mvh

Amir

Som tråden handlade om, törs man åka till tyskland pga virus/bakterien..

Nu när smittan är uppe på tapeten tror jag det är minst risk att åka.
Är ungefär som en restaurang som stängs av Hälsovårdsmyndighet, den har aldrig varit så ren som direkt när den öppnar igen ;-)

Man behöver väl inte kanske tugga grusig/jordiga grönsakssallader men annars är nog det ganska lugnt nu..

Last edited:

Jari69

New member
Lite sunt förnuft och det är bara att åka! Annars skulle man ju hitta faror överallt och aldrig komma iväg någonstans!! :)

DearHunter

New member
Hej,

Mvh

Amir

Ja, man törs åka. Det bor liksom 80 miljoner människor i hela tyskland ;)
Tror nog att trafiken är ett större riskmoment än e-häck bakterien...

Har Du köpt någon ny hoj än? Har hört att e-häck bakterien jagar ifatt småkubikare och angriper bakifrån.. det är därför den kallas e-häck.. :D

Smauland

New member
Jo låt inte en bakterie ställa in eller ändra semesterplanerna. (om du inte drabbats innan ni åker dvs)