Tyskimport?

Älvsjö MC

New member
Hej. Vet någon något om fördelar/risker/"att se upp med", när det gäller importerade MC från Tyskland? Har ev. en Kawasaki på gång.

Maru

New member
Hej. Vet någon något om fördelar/risker/"att se upp med", när det gäller importerade MC från Tyskland? Har ev. en Kawasaki på gång.

Fördel...oftast ett bättre pris. Risk...att man kan få med sig billig öl hem.:D

Skämt å sido. Jag har plockat hem 4 hojar frå Tyskland och det har inte varit några bekymmer. Servicebok är att rekommendera, alternativt kvitton från service.

Har alltid haft hojen avställd,"abgemeldet" när jag tagit hit den. Vet inte om det skapar något problem att göra det efter att hojen kommit hit.

Tyskar överdriver sällan skicket.

Lycka till!

:)

BosseM

New member
Tysklandsimport

Hej!
Har själv tagit in 2 st hojjar Kawasaki 1500cl-98 + en 1500cl tourer-03
som jag körde hem och sedan regbesiktade i uppsala har endast glada minnen från dom resorna första på 185mil den andra på 140mil.
dessa hojjar är av glidarhojjar så dessa uppfattar jag som inga problem med eftersom dessa inte går så fort och inte har legat och pressat på autobahn
vet inte om andra har andra uppfattningar.:)
instämmer ochså med Maru

Lycka till!

Taurus0504

New member

Hejsan!

Vet inte om du tänkt köpa begagnat eller nytt?

Utbudet av begagnat är, av naturliga skäl, stort i Tyskland. Därför blir det lättare att hitta en hoj med "rätt" färg och "rätt" utrustning till "rätt" pris.

Undvik att köpa nytt av två skäl. Det sällan billigare totalt sett och vad jag vet idag så finns inget försäkringsbolag i Sverige som inkluderar motorskador på importhojar.

Lycka till med köpet!
// Taurus