Tysk nätbutik

Zopilote

New member
Jag skall inte döma dom efter ett (misslyckat) köp, men de verkar inte ha 100% koll på lagerstatus. Jag beställde en Shoei Syncrotec därifrån och valde lyckligtvis att betala genom COD och inte i förskott. Fick orderbekräftelsen och sedan var det helt tyst. När det gått några dagar utan att min orderstatus hade ändrats på deras hemsida, mailade jag butiken för att höra vad som hände. Då först fick jag svaret att hjälmen jag beställt inte längre fanns. Jag fick erbjudandet att istället köpa en dyrare hjälm till reducerat pris, men valde att tacka nej eftersom det var en Syncrotec jag ville ha. Hittade sedan hjälmen hos Kenneths MC i Göteborg för samma pris som FC-moto, beställde, och fick hem den dagen efter :)
 

nilfons

New member
Lånar en gammal tråd som fortfarande är aktuell, speciellt idag med tanke på kronans starka värde kontra eurons.

Någon som har erfarenhet av byten hos FC-Moto? De är ju inte kända för sin kundservice direkt, så jag undrar lite om det skulle visa sig att jackan jag beställer är för liten. Vad är oddsen på att jag på ett smärtfritt sätt kan byta till en större?
 

Agathon

New member
Jag har handlat från fc-moto två gånger, ena gången en Shoei Neotec hjälm, och andra gången stövlar och handskar, och det har fungerat bra, beställde en måndag och fick grejerna nästa måndag, så jag är nöjd.
 

Romeo Patrick

New member
För mig fungerade det inte salls. Beställde ett VISIR (något så simpelt), efter 1 månad fick jag ett mail att det var skickat. 1 vecka efter det kom det. Så jag skickade tillbaka skiten och köpte från min lokala butik helt enkelt.
 

Carnivore

New member
För mig fungerade det inte salls. Beställde ett VISIR (något så simpelt), efter 1 månad fick jag ett mail att det var skickat. 1 vecka efter det kom det. Så jag skickade tillbaka skiten och köpte från min lokala butik helt enkelt.

Saker de har på lager kommer väldigt snabbt, sånt som är restat (och alltså inte finns på lager hos lev heller) strular per automatik vad jag förstått.

Själv har jag köpt hjälm, skinnställ och handskar och det har funkat bra alla ggr.

Fast så länge det inte skiljer MASSA pengar så handlar jag hellre hos Lelles, deras service går inte av för hackor tycker jag.
 
Top