Tvärdöd Bandit.

Thomasnatoor

New member
Hej.

Har köpt en Suzuki Bandit 600 s. Årsm 04. 600 mil o serv. Var ute o åkte idag, helt plötsligt tappar hojen fart o gasen reagerar inte. Den "juckar" till och lägger av...Får igång hojen igen efter någon minut. Soppatorsk var det inte heller..om någon försöker vara rolig. Någon som vet vad det kan för fel så är jag tacksam för svar.

Thomas
 

stagfock

New member
Jag vet inte vad det är för fel, men det jag skulle titta efter är saker som stänger av tändningen. På min Aprilia är dödarknapp och sidostödbrytare två kandidater. Jag skulle se till att brytaren i dödarknappen ser ren ut och rengöra med kontaktspray. Sen skulle jag koppla förbi sidostödbrytaren för att utesluta intermittent glapp i den. Näst på tur skulle vara att kontrollera att larmet inte spökar (vilket det gjorde för mig idag och är nu förbikopplat:D)
 

Katarina

Helt okej
En -04 som gått bara 600 mil? Det är inte så att den har insprutning? Om så är fallet och den rullat max 600 mil totalt sen -04 kan bränslet vara boven för då har den fått stå för mycket. Gammalt bränsle i en insprutad hoj kan skapa motorstopp. Jag hade en BMW GS med insprutning och där var bränslet boven för mig, hojen stod still för mycket och för länge. Jag hällde i en hel flaska K-sprit och en hel flaska Injection Cleaner (inte Trim, Cleaner) och sen löstes alla klumpar upp och hojen gick fint utan en motor som bara dör.
 

OH-

Member
Åsså har vi ju favoriten: Igensatt tankventilation. Ids inte skriva mer - sök t ex här på forumet.
 
Top