Tuvängen tisdag 4/5

Bengt Allevad

New member
SMC-Södermanland kör knixkurs på Tuvängen fyra tisdagskvällar den här säsongen.
Medlemmar och boende i distrikt Södermanland kan förboka sig gratis fram till en vecka innan körtillfället. Därefter meddelas resterande platser som drop-in platser utan något krav på medlemskap.

Nu är vi där :); alltså en vecka innan tisdagkväll den 4/5.

Vi kör 45 deltagare i tre grupper och varje grupp kör 4x15 minuter.
Som drop in finns följande platser kvar:
Grön grupp: 1 plats
Gul grupp: 6 platser
Blå grupp: 12 platser


Det kostar 200:- för SMC medlem och 250:- för icke medlem.
Är man inte medlem kan man teckna ett medlemskap på plats för 350:- och då bjuder vi på körningen den gången.
Mer detaljer om Tuvis på tisdagskvällarna finns här

SMC Södermanland hälsar såväl gamla som nya Tuvisåkare riktigt välkomna!
 
Last edited:

Kjell-Anders

New member
Rekommenderas varmt!
Jag har själv sett fram emot denna premiär, men upptäckte att jag var bokad på en annan (i och för sig trevlig) aktivitet just på tisdag. Typiskt, men det hinner nog bli ett antal svängar ändå denna säsong.
 

Lövet

New member
Har inte en aning om vilket distrikt jag tillhör, så jag kan åberopa sinnesförvirring och boka om jag bor i Skogås? :)
Janne E
 

Bengt Allevad

New member
Ovanligt mycket blått kvar...

En del av de personer, som drivit Tuvängen sedan 2003, har från och med 2010 bildat styrelse i SMC Södermanland och hyr Tuvängen fyra tisdagskvällar denna säsong.

V har riktat förbokningsmöjligheten till distrikt SMC Södermanland, som inte varit så mycket på Tuvängen.
Därför gick grönt och i viss mån gult åt först.

Ca. 20 platser blir drop in utan något som helst krav på distriktstillhörighet.

Det som finns kvar som drop in platser är, som du påpekar, flest platser i blå grupp och den gruppen får vi se som en mix av röd och blå.
 
Last edited:

BearMan

New member
Tack för igår, det var en bra start på gocartbanesäsongen(puh, långt ord, det där... :p) !

Körde i blå grupp och där var vi bara fem(!) st deltagare och två instruktörer. Det är man inte van vid, vilken lyx! :)
Inte så bra rent ekonomiskt för SMC Södermanland, kan man dock tänka sig... :(


Vi ses den 25:e igen!
 

Hasse

New member
Kvällskörning

Otroligt nog höll sig vädret till att bli en fin afton.
Såg oroligt ut. Hotande svarta moln syntes norrut mot Södertälje när jag kom söderifrån. Starkt av Nyköpingsbor, Eskilstuna och Strängnäs att inte banga.

Vi vet ju av erfarenhet att för det mesta så bjuder Tuvängen på fint väder även om det kan se mörkt ut på håll.
Deltagarna värmde däck föredömligt
och inga avåkningar trots kall vägbana.
BMW senaste 1000RR luftades och beskådades med stort intresse
Glädjande att så många nya deltagare infann sig.
Det bådar gott för framtiden.
 
Top