Turkiet med MC

Tom

New member
Hej. Är det någon som har åkt MC till Turkiet?, tips om färja från Grekland
till Izhmir,/ Marmaris, alternativt via Bosporen, har tänkt att åka efter sydkusten mot Alanya.

?

Hälsningar


Tom
 
D

DustRat

Guest
Undrar om inte Turkiska Turistbyrån, på Kungsgatan i Stockholm, kan ge mer kött på benen om färjor och annat.

Turkiska Statens Turistbyrå
Tel. 08 - 679 83 20
 

MiniSumo

New member
Sätt gärna fast en sådan här flagga
360px-Flag_of_Kurdistan.svg.png

på mcn och försök att överhuvudtaget komma in i Turkiet.

Fundera sedan allvarligt kring varför du skulle vilja åka till ett land som enligt FN systematisk förföljer och förtrycker en folkgrupp inom det egna landet.

Skulle du åkt till Sydafrika under apartheid?
 

viatormundi

New member
Sätt gärna fast en sådan här flagga
360px-Flag_of_Kurdistan.svg.png

på mcn och försök att överhuvudtaget komma in i Turkiet.

Fundera sedan allvarligt kring varför du skulle vilja åka till ett land som enligt FN systematisk förföljer och förtrycker en folkgrupp inom det egna landet.

Skulle du åkt till Sydafrika under apartheid?

vad du skriver är politisk och inte tillhör till en hoj forum. Läs forumregler innan du postar. Om du vill diskutera politik, då borde du hitta forum som passar till denna syfte.
 

Marie

Banned
Skulle du åkt till Sydafrika under apartheid?

Med största glädje!
Det var enbart ekonomiska skäl som avhöll mig. Jag lägger inte in politiska hänsynstaganden i mitt resande. Hade jag varit född då, så hade jag inte tvekat en sekund över att ha rest som turist till Tyskland på 1930-talet heller.
 

MiniSumo

New member
vad du skriver är politisk och inte tillhör till en hoj forum. Läs forumregler innan du postar. Om du vill diskutera politik, då borde du hitta forum som passar till denna syfte.

Jag diskuterar inte. Faktum är att FN (inte lilla jag) upprepade gånger påpekat och klandrat Turkiet för sin behandling av kurderna.

I övrigt är regeringens förslag om förändring av trafikförsäkringen en politisk fråga occh den debatteras med glädje på detta forum.
 

MiniSumo

New member
Med största glädje!
Det var enbart ekonomiska skäl som avhöll mig. Jag lägger inte in politiska hänsynstaganden i mitt resande. Hade jag varit född då, så hade jag inte tvekat en sekund över att ha rest som turist till Tyskland på 1930-talet heller.

Spännande svar. Var går gränsen för ditt samvete? Eller är det alltid plånboken som styr vårt hojåkande?
 

Hampe

Skriver massor!
Tom, ämnet;
har kasat runt en del i Turkiet - mest med bil, dock:

Vill du hålla ett västligt spår så är entré i det asiatiska Turkiet över Canakkale-sundet rätt vettigt - täta turer med färja, billigt och smidigt.

För att komma hit kan du hålla ett ganska så rakt spår PL->SK->HU->RO->BG
eller ett mer västligt spår över Balkan och Grekland.

Vill du verkligen åka långfärja så finns det gott om avgångar från bla
IT-Brindisi. www.ferrycenter.se vet mer.

N.B! Izmir är stoor hamn för stoora fartyg - du kan få fler träffar om du söker på Cesme där mycket av färjetrafiken lägger till!


Missa inte Troja, Efesos, Pamukkale, Hierapolis och Nekropolis.
Försök att tajma in någon open-air konsert på Efesos amfiteater!
Såg Joan Baez där för like tjugo år sedan - sitter i än, om man säger...

Vägarna generellt är som vanligt nerigenom söliga av dieselspill och trafiken är hård och hänsynslös - i synnerhet längs den väg ni planerar.
Beroende på vilken typ av hoj ni åker med rekommenderar jag att du så ofta det är möjligt viker av från huvudvägen och väljer alternativa sträckningar. Längre, och egentligen bara med annan sorts risker på - men skôj... ;)

Undvik mörkerkörning! Have fun!


Hampe
 
Top