Tur som en tokig!

Gav mig ut på en skön kvällstur efter jobbet. Efter en snabb tankning i Eslöv földe jag väg 113 för att ta mig uppåt Hallaröd och en av mina favoritvägar här i skåne. En bit in på väg 113 blir det 70, från 90. Jag håller väl sådär 80-85 när jag i backspegeln ser en minibusss som ligger irriterande nära. Nåväl, jag kan väl dryga ut avståndet lämgre fram där det blir 90 igen, tänkte jag. väl där ökade jag på till strax under 110 och likaså gjorde minibussen, återigen irriterande nära:mad:

Stolt och imponerad av min mogna attityd i trafiken :cool: väljer jag då att sänka farten, gå in till höger i vägbanan och vinka förbi minibussen och på så sätt eliminera risken för att få honom i ryggen vid en eventuell panikbromsning. Fortsätter att ligga i 100-110 en bit bakom och vad händer. 500 meter längre fram bromsar minibussen så hårt att han faktiskt får lätt sladd. Visar sig att där står polisen och vinkar in vår vän i minibussen. Mig nickade han bara artigt till när jag passerade i laglig fart.

Snacka om att ha flyt! Hade det inte varit för att han kört så irriterande nära hade jag suttit här och klagat över hur många tusen jag fått i böter idag. Det har varit en bra tisdag!:D
Petrus
 

Kent@

New member
Alltid kul när bakomvarande ligger för nära och nosar en i häcken...spelar ingen roll om man kör bil eller mc....och så åkler han fast i en kontroll lite ängre fram...hahahaha.
Skadeglädjen är ibland den sanna glädjen... :D
 

Sad Glad

New member
Det är därför som jag alltid låter dig ligga först när vi är ute och kör T-Petrus! Mitt bristande lokalsinne är bara fejk...
 
Top