Tur i Oturen

Alfred

New member
Åker på semester med frugan och en kompis och hans fru till skåne på min gamla FJ 1200.Ca 2 mil från Lund så tycker hojen inte det är kul längre. Börjar att bluddra och skjuta och gå som en potta skit. Puttar ut bränslet igenom dräneringsslangarna.Vad göra? Jag letar upp mc handlare i närheten och hittar Lillemans mc i Lund som jag ringer för att höra om dom kan hjälpa mig.
Det visar sig vara omöjligt att hinna fixa mitt problem på kort varsel men dom bad mig att ta mig dit så fick vi se vad som kunde göras.Väl där så fixade dom så att jag fick provköra en FJR 1300 -01 ner till smygehuk som var vårt mål för dagen.Det var nog ett smart drag för jag fastnade direkt för cykeln och det blev affär dagen efter och vi kunde forsätta vår semestertripp i skåne.Tack vare att dom var hyggliga och lät mig låna en hoj över natten i nödens stund fick dom sålt en,så tack Lillemans mc för ett gott bemötande.
Vill även tacka min bror som åkte från Uddevalla med bil och kärra för att hämta hem min gamla hoj.
 
Top