Tur i Europa

i_am_rpm

New member
Jag tog en sväng i Europa i juli, och lydde en kompis råd att filma mycket. Det blev ett klipp per dag, kolla gärna in det från Stelvio som var det enda pass jag kände till: http://youtu.be/RMSl-33bZ0Q

Tänker åka tillbaka till Dolomiterna/Alperna nästa sommar. Så jag tar tacksamt emot tips på ställen och vägsträckor som man inte bör missa.

Den absolut häftigaste sträckan jag åkte var upp till Lago di Montespluga i Italien. Men då var minneskortet fullt, så den biten ska jag ta i repris nästa år...

i_am_rpm

New member
Till Italien 108 och 100 från Österrike, blev SS49 efter gränsen. Sen SS51 till Cortina, SR48 till Canazei och därefter SS242 ut till A22 till Bolzano. Sen S38 upp till Stelviopasset. Ner till 28 i Schweiz västerut till Zernez. Därifrån 27 och 3 till Chiavenna i Italien och sen den fina SS36 upp till Montespluga. Hemåt efter San Bernardinopasset på 13 i Schweiz. Hade ingen plan, följde bara känslan och tips längs vägen...

Lasse01

New member
Härliga klipp. Vilket bra ljud! Själv har jag kameran på hjälmen vilket ger ett jäkla vindbrus. Var själv nere i dessa trakter i juli. Har nästan 30 timmars film att försöka redigera till något vettigt. Till skillnad mot dig måste jag lägga musik eller något som bakgrundsljud. Körde Stelvio och Umbrail jag med i samma underbara väder. ;)

i_am_rpm

New member
Tack, jag försöker testa mig fram till bra ljud, men det är svårt. Har en mikrofon som är vindkänslig den också, men innanför brallorna bakom stöveln var det denna dag... Upptäckte att det tog tid men samtidigt var som att åka igen att pilla på med filmsnuttarna. Tänk sen när vi kommer på att kika på dem i januari någon gång, det blir bra!

Lasse01

New member
Mmm, den bästa semestern jag haft och kanske till och med det bästa jag upplevt hittills i mitt liv. :angel:

i_am_rpm

New member
Vi gör om det! Hoppas på tips från andra som sett mer av Alperna. Jag gillade San Bernardino också som jag av en slump hittade på hemvägen. Två svenska killar som cyklade Köpenhamn-Nice såg min skylt och snackade om att de valde mellan det passet och Montespluga. Jag hade nog missat det annars och hamnat i en trist tunnel...