Triumph Legend TT

Legend TT

New member
Hej, är nybliven ägare till en Triumph Legend TT. Ett par funderingar/frågor som någon kanske vet svaret på.

1. Finns det som orginaldel eller på eftermarknaden baklyse med inbyggd skyltbelysning. Orginal på Legend sitter denna en bit under skylten vilket inte är så vackert.
2. Passar Triumph orginal styrändsbackspeglar till ädre modeller, t ex passar artikel A9638020 (eg till en Thruxton) på min hoj?
3. Samma fråga som ovan ang. väska artikel A9528021. En väska till en Bonneville. Kan man massera fästena så de passar på min båge?

Tacksam för inspel!
 

jskanerva

New member
Legend TT

Grattis för en fin cykeln!
Jag hade en Legend 6 år.

Ang. regljus: Jag installerade en förlängning av bakskärmen för att skydda ljuset.
Som tillbehör hittar man säkert en annan lampa, eller på mc-skroten.
Resterande frågor for du nog bästa svar hos en Triumph försäljare
 

Legend TT

New member
Grattis för en fin cykeln!
Jag hade en Legend 6 år.

Ang. regljus: Jag installerade en förlängning av bakskärmen för att skydda ljuset.
Som tillbehör hittar man säkert en annan lampa, eller på mc-skroten.
Resterande frågor for du nog bästa svar hos en Triumph försäljare

Tack för ditt svar.

Hade du några problem med elsystemet på din Legend? Min neutrallampa lyser lite när den själv vill (alltså inte när jag har växel i men i friläge lyser den bara ibland). Vidare lyser till exempel oljetryckslampan när jag använder ljustutan. Är detta ngt du stött på?
 

sacke6

New member
kolla den lilla kontakten som sitter under framdrevskåpan som också är kopplad till sidostödet, jag råkade klämma den LILLA kabeln och fick detta fenomen som du beskriver, (hade isär när jag bytte till 19t framdrev)
 

jskanerva

New member
Tack för ditt svar.

Hade du några problem med elsystemet på din Legend? Min neutrallampa lyser lite när den själv vill (alltså inte när jag har växel i men i friläge lyser den bara ibland). Vidare lyser till exempel oljetryckslampan när jag använder ljustutan. Är detta ngt du stött på?

Njaa, när motorn blev riktig varm, lite före fläkten startade, kunde varningslampan för temperatur lysa med blinkerslampan.:)
 
Top