Trike

Bikefia

New member
Min sambo har börjat titta lite på trikear eftersom han endast har b-kort. Kan man köra alla Trikear med b-kort?? Finns det något mer mc-liknade man kan köra?, fyrhjulig.. nåt mer?

Måste ju locka in honom i mc-världen på nåt vis :p
 

Chopperbyggarn

New member
Både A och B kort gäller för alla mc-registrerade trikes (endast b-kort för ett fåtal bil registrerade). Vad som är mc-liknande är nog bäst att ni avgör själva. Finns flera Trike sidor på internet där ni kan titta på bilder.

Anders.J
 

Chopperbyggarn

New member
Är det inte enklare att bara byta till en sambo som har MC redan?

Jag har en underbar fru som inte är mc-intresserad och henne vill jag absolut inte byta ut!! Så jag byggde den här triken till henne för att se om den väcker mc-intresse...om den inte väcker mc-intresse hos henne så är det bara för mig att acceptera detta.:)

Anders.J
 

gundj

New member
Jag har en underbar fru som inte är mc-intresserad och henne vill jag absolut inte byta ut!! Så jag byggde den här triken till henne för att se om den väcker mc-intresse...om den inte väcker mc-intresse hos henne så är det bara för mig att acceptera detta.:)

Anders.J

Det var ett riktigt snyggt bygge.
Långt ifrån den "vanliga" bilden av sura VW-trikar studsandes ikring överhängda med skräp o lådor.
 

Bikefia

New member
Tack för alla svar :)

Jo jag tror att en trike kan va ett bra alternativ. Så långt som att ta A-kort har han inte kommit än.. O ne att byta sambo e inget alternativ för mig :p

Den röda triken som chopperbyggarn lagt upp va ju väldigt snygg, som jag tänker mig att en trike ska se ut. De andra scoter liknade fordonen ser ju väldigt mysko ut :p Inget jag fastnar för iaf..
 
H

honda cbf 500

Guest
Madre mia Anders,:D:rolleyes::p vad är det för motor som du använder dig av?

Är det en helt ny motor?

// Amir

Jag har en underbar fru som inte är mc-intresserad och henne vill jag absolut inte byta ut!! Så jag byggde den här triken till henne för att se om den väcker mc-intresse...om den inte väcker mc-intresse hos henne så är det bara för mig att acceptera detta.:)

Anders.J
 
Top