Trasdockan Syd - mc kortege

Monica

New member
Den 15 augusti körs en mc-kortege från Skurup till Ystad och sen till Sjöbo för att uppmärksamma våldet mot barn inom familjen, och de barn som utnyttjas sexuellt.

Så ni är hjärtligt välkomna att hjälpa oss att synliggöra detta våld, och samtidigt visa att ni INTE accepterar detta!

Det är inget tvång att ni ska vara med hela vägen utan ni kan "hoppa in" vart det passar er (kolla kortegevägen). Det kostar heller ingenting att vara med. Det viktigaste är att vi visar vårt ställningstagande!

Avslutningen i Sjöbo blir en liten överraskning som jag hoppas att ni alla kommer att uppskatta....

Infoblad och kortegeväg finns här http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=2728

Om det är något ni undrar över kan ni kontakta mig här eller maila brottsoffer-kvinnojouren@ystad.boj.se eller ring 070-215 06 98

Vi ses den 15 augusti :)

Monica Andersson
Brottsoffer- och Kvinnojouren Ystad-Skurup-Sjöbo och Tomelilla
 

Monica

New member
Ändrad kortegeväg i Ystad

Polisen har bett oss att ändra körningen ut från Ystad pga Tatoon. Så vi kör Stortorget-Hamngatan-höger på Österleden-Malmövägen-höger rondell Dag Hammarskölds väg- vänster rondell och ut på väg 13 mot Sjöbo.

Utifall att någon av er hakar på efter vi varit på Stortorget :)
 

Monica

New member
Puffelipuff

I morgon är det dags! :D Vi hoppas på stor uppslutning och fint väder...

Det ska bli intressant att höra era åsikter om upplägget i år. Ni får gärna dela med er om vad som var bra respektive mindre bra efter kortegen i morgon!

Och som sagt....har ni inte möjlighet att vara med från Skurup så "hoppa på" längs vägen. Men för all del....missa inte avslutet på Marknadsplatsen i Sjöbo :D

"en som är ute och dansar soldansen"
 

Monica

New member
Tack!

Trots ett fruktansvärt ösregn när vi lämnade Skurup och körde till Ystad, så kämpade ni på, skakade av er regnet och tog nya tag :) Mc-folk är ett envist släkte :rolleyes:
Som tur var lyste det upp i Ystad så vi fick torka upp och ännu fler kom och visade sitt stöd!

Vi är jätteglada över att ni ville dela denna dag och vår gemensamma kamp för barnen, med oss!

Jag hoppas verkligen att dagen var lika givande för er som det var för oss!

Monica//Brottsoffer och Kvinnojouren
Birgitta//Atsub
 

suzuki-micke

New member
här kommer ett litet youtube klipp från stockholm......

mellan södertälje o vårby (röda cafét) så var trasdockan under delar av

hayabusa sweden´s trygga beskydd....

lite senare tog tyfr mc över ansvaret för vidare transport till kungsträdgården

stockholm......

filmen är filmad med en digital fotokamera(!) så kvalitén är kanske inte den bästa...

länk till youtubefilm: http://www.youtube.com/watch?v=03dsyknPguU
 

puddrik

New member
Kommer det att bli någon Trasdockan Syd körning 2010

någon som vet och har lite info?

/puddrik
1st Officer
SCRC chapter 228 south scania
 

Monica

New member
Kommer det att bli någon Trasdockan Syd körning 2010

någon som vet och har lite info?

/puddrik
1st Officer
SCRC chapter 228 south scania

Förhoppningsvis :) Jag har lite slut på ideer bara om upplägg så har ni/du nåt bra att komma med så hör av er....

Vi ska kanske ha en kortege till Göteborg och avsluta där? :D
 

Monica

New member
Tyvärr

är det så att det inte blir någon Trasdockan Syd i år. Jag har helt enkelt kört slut på mig själv och orkar inte rodda ett så pass stort arrangemang i år. Vi har just haft en tredagarsevenemang med 20-års jubileum samt värdar för Sveriges Kvinno- och Tjejjourers årsmöte, och för de som roddat stora evenemang vet hur mycket arbete det är innan.

Jag är uppriktigt ledsen för det, för jag vet hur oerhört mycket det betyder för många..... men jag fixar det inte helt enkelt.

Många år nu i organisationen och knappt något ledigt har gjort att vi nu är vid en vändpunkt. Jag har blivit tvungen att sätta ner foten och börja ställa krav på övriga.

Jag hoppas verkligen att vi nästa år ska kunna återuppta Trasdockan Syd
 

Monica

New member
Stå på dig Monica och hoppas att det vänder.

Tack Mathias :). Åkte på en rejäl influensa nu efter jubileumsdagar och riksårsmöte, så nu vänder det säkert efter lite vila och återblick :D. Det som retar mig mest är att jag inte var och fotade på Knutstorp. Det var tydligen inte så många som gjorde det.... hittar knappt några foton alls.
 
Top