Transportera hojen på vagn.

StenSture

New member
Hej!
Jag ska transportera ner hojen från Stockholm ända till Blekinge. Då den inte riktigt klarar att göra denna resa på egna hjul, måste jag få upp den på någon sorts vagn. Kan någon berätta hur man gör detta på enklaste sätt.
Tackar på förhand!

-ah

New member
Hej!
Jag ska transportera ner hojen från Stockholm ända till Blekinge. Då den inte riktigt klarar att göra denna resa på egna hjul, måste jag få upp den på någon sorts vagn. Kan någon berätta hur man gör detta på enklaste sätt.
Tackar på förhand!

Jag har hämtat ett par hojer i Tyskland vid skilda tillfällen.
Det enklaste är väl att skjuta upp den på ett flak, med en plankbit som ramp, och sen surra fast den där med några spännband?
Det går även att hyra speciella MC-släp. Jag har funnit det som krångligare att surra på en sådan, om man är ensam om jobbet.

Jojye

New member
Hej!
Tackar på förhand!

Åk upp tidigt o kör hem den?

lilleman

New member
Först tänkte jag: det finns ju bra och dåliga lösningar på allt, men när jag sett hela filmen insåg jag att det inte finns dåliga lösningar. En lösning tar bort problemet, deras lösning förvärade problemet. :D:D:D

ja mycke ska man se innan ögonen trillar av:D:D

mvh/Roger

GuzziKungen

New member
Så som dom gör i länken till MC-nytt är principen jag och dom
som jag känner brukar använda sig av.
Lycka till :)
Ha dé

Öhlin

New member
Vi brukar lasta ofta och har alltid spänt ner framgafflarna med två spännband och sedan bara satt ett som säkerhet bak för att inte bakhjulet ska flytta sig i sidled.
Det har alltid fungerat bra!!

Lycka till