http://www.vk.se/Article.jsp?article=455822
Tragiskt att de sätter upp mitträcken som är farliga för oss som kör hoj.
Tragiskt att de sätter upp mitträcken som är farliga för oss som kör hoj.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=455822
Tragiskt att de sätter upp mitträcken som är farliga för oss som kör hoj.
Visst farligt, alternativ är ju att köra andra vägar än dessa "transport" vägar.
I detta fall så hade farten varit mycket, mycket hög, så jag vet inte om man kan skylla allt på vägräcket trots allt.
Det står väl inget i artikeln om mycket mycket hög hastighet? Hojen ser inte mycket värre ut än min och då gick det i 60 km/h
Skulle själv bra gärna vilja veta vilka argument som Kenneth Jonsson, vakthavande befäl i Västerbotten har och som inga andra i Sverige har, för att mitträcken inte skulle vara farliga för mc förare. Bör ju kunna kräva att poliser inte uttalar sig i falskt vittnesmål.
Visst farligt, alternativ är ju att köra andra vägar än dessa "transport" vägar.
I detta fall så hade farten varit mycket, mycket hög, så jag vet inte om man kan skylla allt på vägräcket trots allt.
Jag är nog lite kluven...
Det är ju inte direkt favoritkurvigavägen som förses vajerräcke. På bilderna ovan, får man nog klanta till sig lite för att fara in i vajerräcket
/ Micke
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13232426.ab
En hoj kan se mer skadad ut i 100 än 200 vid kullkörning, det beror helt på hur den studsar och far och glider.
Att den här poliskonstapeln har konstaterat att det gått för fort, ger jag inte mycket för. Det är inget belägg och han saknar en del trovärdighet också efter påståendet att mitträcken inte är något problem för mc förare... Visst det kan nog ha gått för fort, men jag vill nog ha en teknisk dokumentation först.
Det är nog trots allt så, att det handlar om den enkla logiken, att eftersom det gick åt Lurås, så gick det uppenbarligen för fort....
Intressant. Ergo: Vid alla olyckor som sker har föraren oavsett fordon överskridit hastighetsgränserna. Bara alla håller hastigheten får vi inga olyckor i trafiken.
Intressant. Ergo: Vid alla olyckor som sker har föraren oavsett fordon överskridit hastighetsgränserna. Bara alla håller hastigheten får vi inga olyckor i trafiken.
SMC har drivit den här striden hårdare än ett världskrig och faktiskt nått flera framgångar. Det hjälper nog inte nämvärt att vi gnäller loss i den här tråden
/ Micke
Det är ju inte direkt favoritkurvigavägen som förses vajerräcke. På bilderna ovan, får man nog klanta till sig lite för att fara in i vajerräcket
Då är vi minst tre!Jag är nog lite kluven...