Hampe
Skriver massor!
Trafikverket(-s vilsna entreprenörer...) lägger ner jobbet klockan 13 på tisdag för att:
http://svmc.se/smc/Nyheter/Trafikverket-stannar-arbetet/
Får jag föreslå ett rejält tag med kvasten framför egen dörr först...?
Trafikverket centralt har iinnggeenn aanniinngg kring vad som pågår ute på våra vägar - i Trafikverkets namn och regi.
Ingen kontroll, ingen uppföljning, inga åtgärder.
Det har varit illa länge, och blir sämre snabbt.
De senaste årens olyckor ute på vägarna visar att Trafikverket inte alls hängt med för att möta allt mer passiviserade och distraherade bilister. Min uppfattning är att vi rasar jämfört med våra europeiska grannar.
Vi är vad gäller arbeten ute på vägarna just nu i färd att göra en tidsresa bakåt i tiden säkerhetsmässigt, och närmast på väg att ställa oss främst bland U-länderna vad gäller skyltning, utmärkning och avgränsning av vägarbetsplatser.
Så visst - manifestera på ni: förmår någon att upptäcka bjälken i tid så är det ju jättebra.
Hampe
– Vi skickar en kraftig signal till alla i Trafikverkets anläggningsprojekt och hela branschen om att arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor måste ha högsta prioritet, säger Gunnar Malm. Alla ska komma hem från jobbet i vår bransch.
http://svmc.se/smc/Nyheter/Trafikverket-stannar-arbetet/
Får jag föreslå ett rejält tag med kvasten framför egen dörr först...?
Trafikverket centralt har iinnggeenn aanniinngg kring vad som pågår ute på våra vägar - i Trafikverkets namn och regi.
Ingen kontroll, ingen uppföljning, inga åtgärder.
Det har varit illa länge, och blir sämre snabbt.
De senaste årens olyckor ute på vägarna visar att Trafikverket inte alls hängt med för att möta allt mer passiviserade och distraherade bilister. Min uppfattning är att vi rasar jämfört med våra europeiska grannar.
Vi är vad gäller arbeten ute på vägarna just nu i färd att göra en tidsresa bakåt i tiden säkerhetsmässigt, och närmast på väg att ställa oss främst bland U-länderna vad gäller skyltning, utmärkning och avgränsning av vägarbetsplatser.
Så visst - manifestera på ni: förmår någon att upptäcka bjälken i tid så är det ju jättebra.
Hampe
Last edited: